söndag 5 december 2010

The Bushy look är här.


I Tajikistan har man ett klassiskt mode - kvinnorna har sexat till sig med bara ett ögonbryn!
Och männen är så priligt förtjusta i allt det lurviga, att alla Tajikistanskvinnorna rusar i långa rader till marknadens stånd och köper buntar med Usma, en grön kryddväxt. Först uppfattade jag att man gned in Usma så att det faktiskt magiskt nog började växa i pannan, men så var det tack och lov(?)inte. Däremot kan växten torkas i solen och sedan användas som ögonbrynsfärg.
Ska detta bli en västerländsk hit???
En och annan man har jag under årens lopp sett med endast ett ögonbryn.
Fast jag blev inte upphetsad av det.

3 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2010-12-05 19:23

    Vore jag ett barn, blev jag rädd för ett sådant ansikte. Det ser så strängt ut, på samma sätt som jag som barn blev rädd av tanter med de då moderna "fjärilsbrillor", jag tyckte dom såg stränga och ångestinjagande ut!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är rätt så trevligt och uppfriskande att skönhetsidealen inte är precis lika överallt.

    /Öbon

    som överlevde helgen - och faktiskt hade det väldigt mysigt, med inte mindre än tre julmarknader igår!

    SvaraRadera
  3. Om jag får, här är länken:

    http://rapporterfrnmin.blogspot.com/2010/12/av-med-mossa-vantar-jacka.html

    /Öbon

    SvaraRadera