måndag 1 november 2010

Släpp ingen jävel över bron.


Vad uppskattas av grannarna, hur blir vi poppis i grannskapet?

1. Att de alltid hälsar glatt – 50 procent.
Carina: Självklart, glada miner och väderfraser, också lite om hälsan och barnen.


2. Att vi kan umgås socialt (äta middag, dricka kaffe) – 15 procent.
Carina: Nope, bevare mig väl. Men jag knackar gärna på och överraskar med nybakat på en liten tallrik.

3. Att de hjälper mig med post och blomvattning på semestern – 15 procent.
Carina: Nix, ingen över min tröskel. Jag fixar själv med hjälp av barn och kompisar.

4. Att de lämnar mig ifred – 9 procent.
Carina: Ja tack, hemskt mycket gärna!

5. Att de engagerar sig i bostadsrätts-/villaägarförening – 4 procent.
Caria: Visst, feel free!

6. Att de alltid kommer på gemensamma tillställningar (som föreningsmöten, städningar) – 2 procent.
Carina: Couldn´t care less.

7. Att de kan hjälpa mig med hemma-fix (enklare hantverksåtgärder) – 2 procent.
Carina: Näääää absolut inte, me fix!
Eller också min Björn, fast då blir det inte lika kreativt.

Hmmm, vad jag inte vill att mina grannar ska plåga mig med är nyfikna bakomgardinen-kontroller, ständiga hantverkare, babyskrik, evigt hundskall, högljutt yl- och flås-sex, arga bråk, vilda partyn, musik nattetid, cigarettrökning och nonchalans.
Håll i detta och jag lovar att inte ringa Aschberg och Grannfejden!

1 kommentar:

  1. Det var en rolig bild du hittat( eller är det från din trädgård?)
    Snacka om att provocera sin granne!

    vänligen, Eva-Marie

    SvaraRadera