onsdag 10 november 2010

Singelmännens drömkvinna.


Vad är det som män letar efter hos drömkvinnan?
Ja, hon måste vara sexigt aktiv och het, älska en god middag och kunna vara färdig för date på 10 minuter.
Men det är inte allt, den perfekta flickvännen är också en karriärkvinna som tjänar mer än sin partner, men samtidigt stannar hemma och uppfostrar barnen. Alldeles i toppen av önskelistan finns drömmen om den kaxiga och ärtiga rumpan.
Absolut viktigt är också att drömbruden kan hålla sin vikt, men samtidigt kunna äta gott och obehindrat utan att oroa sig. Den perfekta kvinnan ska ha långt, välvårdat och blankt hår, vara mager, och ha tillräckligt självförtroende för att gå ut utan make-up.

Jag måste säga att det är tur för oss kvinnor att somliga av herrarna kan tänka sig att sänka kraven något, annars jäklar skulle det vara kris för fortplantningen.

8 kommentarer:

  1. Hm. Prickar in ett par av punkterna: älskar en god middag (om jag får säga det själv är jag bra på att laga mat), jag tjänar mer än min man, och jag kan gå ut utan makeup. Det gör jag för övrigt nästan alltid.

    Men duger det med halvkort hår?

    /Öbon

    SvaraRadera
  2. Tror du duger mer än väl! Jag har lite problem med det långa svepande håret, och spinkig, ja det är bara in my dreams. Men den ärtiga och kaxiga rumpan, den har jag vissa förhoppningar att leva upp till. Aptiten är det inget fel på, men maten, den är det Björn som står för och inhandlingen dessutom. Inte för att jag är jättedålig, men för att han tycker det är sååååååå roligt!

    SvaraRadera
  3. Thorsten Schütte2010-11-10 16:08

    Kollar man singelkvinnors kravlista på drömmannen blir det säkert en lika överdriven kravlista där...

    SvaraRadera
  4. Tror du Thorsten?? Jag tycker det räcker att han är händig.
    Sedan gör det ju inget om han kan laga mat, städa, påta i trädgården, renovera huset, vara festens mittpunkt och dessutom vara snyggast, coolast och bäst klädd för kvällen! Inte dricka för mycket och ha bra bordsskick!
    Det gör inget om han dessutom tjänar mer än mej.
    /B-M

    SvaraRadera
  5. Hahaha, B-M, vad tycker du att han ska ha för rumpa?

    SvaraRadera
  6. Innan jag mötte Björn, hade jag tre absoluta önskemål på en ny Man i mitt liv.

    1. Skrattrynkor vid ögonen, typ massor.

    2. En kärleksfull och älskansvärd far, som finns för sina barn.

    3. Att han skulle vara sinnlig och fysisk, blink, blink.
    Tre önskningar i en, ett Kinderägg!
    Jag fick allt det plus så mycket, mycket mer!

    SvaraRadera
  7. Javisstja, rumpan, gör inget hurdan form den har, bara den är fast (något att bita i när åskan går)!!
    Min käre make är inte speciellt händig när det gäller hushållsföremål, men han och jag vi kan sitta en hel kväll och prata om allt och inget. Han har varit mitt stöd i många svåra stunder när min älskade son var i Afghanistan.. sådant betyder mycket!
    /B-M

    SvaraRadera
  8. Ooops, hushållsgöromål skullde det ju vara!! En liten blogganka!!

    SvaraRadera