onsdag 24 november 2010

Om jag bara ska köpa en enda juklapp,


då ska jag köpa ett sällskapsspel, så hela familjen får möjlighet att va tillsamman, toka sig, skratta och ha roligt!
Igår läste jag om det klassiska Monopol, Monopoly Revolution, som fått en ordentlig make-over. Grundidén är densamma. Men man har omarbetat spelbrädet och delat upp det i fyra transportzoner med unika ljud och funktioner. Ljud och musik informerar om hur lyckade dina drag är, när spelplanen skriker ut Celebration, då har du vunnit två miljoner!
Tycker man det här verkar lite FÖR made-overed, så kanske Mad Mouse-spelet istället?Säsongens roligaste (Frankrike 2009) spel, sägs det. Ett fartfyllt och underhållande spel som går ut på att Busmusen har tagit all ost och ilar snabbt fram och tillbaka på golvet. Det gäller för spelarna att med kattassen fånga musen i svansen!
Passar stora och små - säkert gjort för mig!!

4 kommentarer:

  1. Har en massa sådana sällskapspel liggande,nästan oanvända..Kan ju inte sitta och spela med mig själv,därför hade jag en tanke att lägga in dem på Blocket eller liknande,och söka sälja dem.Men har inte fått loss ...

    SvaraRadera
  2. Nämen, Lars, vad är det du säger? Det måst ju finnas massor med människor som vill spela spel med dig. Sätt upp en lapp på ICa/Konsum, starta en sällskapsspelsklubb, googla på nätet på sällsskapsspelskompisar, gör en juldagsfestival med alla som hellre gör det än sitter alldeles ensamma hemma framför Tvn! Go, go, go for it!

    SvaraRadera
  3. Nej,Carina-Fina på Konsum sätter jag aldrig min fot,men faktum är att jag i kväll äntligen fotograferat saker som jag skall bjuda ut på auktionsidor.Bl.a flera sällskapsspel,eftersom de bara ligger i mina skåp och tar upp plats.Men även ett fint tyskt "Tennkrug",limiterad upplaga med zertifikat !!!

    SvaraRadera
  4. Här spelar vi Gin Rummy så fort vi kommer åt. Åttaåringens händer är fortfarande för små för spelkorten, så vi spelar med brickor.

    Klassikerna håller!

    /Öbon

    SvaraRadera