söndag 7 november 2010

Nån som vill va med och sponsra?


Kikki Danielsson fick nobben i sista stund och tycker att hon borde ha varit med i det populära Tvprogrammet "Så mycket bättre", för att hon är minst lika bra som de andra..

– Men, jag är van att bli trampad på, säger hon.

Ähhhh, jag sponsrar själv!
På ett villkor - att jag slipper all bitterhet och allt gnäll i fortsättningen i evigheters evighet!
Förresten jag köper två. En till Anna Book också, för att de ska höja blicken över sina bedrövelser med livets orättvisor, problem med magar, fetma, fötter och alkohol.
Ron Hubbards bok "Självanalys" sägs "förbättra självförtroendet och öka självkänslan".
Öka självkänslan?
Äpp-äpp-äpp-äpp-äpp-äpp - "Öka självkänslan"???
Fel, fel, fel bok!
Måste hitta ju hitta en bok som sänker självkänslan.
För den tycks de båda ha i tröttsamt överflöd.

Skänker dem båda istället Iors lag från Nalle Puh:
"Det är dåligt nu.
Det blir värre.
Du kan inte förändra någonting.
Lev alltid på tistlar."

1 kommentar:

  1. Thorsten Schütte2010-11-08 18:21

    Alla dessa peppa-sig-själva-böckerna och -profeterna. Tackar vet jag Ronny Eriksson, pessimistkonsulten...

    SvaraRadera