måndag 8 november 2010

Här sitter jag med en kopp buljong.


Endast flytande föda idag och senare i eftermiddag lavemang inför koloskopin imorgon.

Ögonen hamnar typiskt nog på rubriken "Lavemang med donerad avföring kan hjälpa personer vars tarmbakterier slagits ut av antibiotikakurer."
Alltså med hjälp av frisk avföringen som förs in i ändtarmen tillsammans med vätska som sedan sköljs ur, kan man nu bota sjuka.
Bakterierna ges i form av lavemang eller via en sond som passerar matstrupen.

Ehhhhhh, annan persons friska avföring i sond genom matstrupen????????
Rätt plötsligt känns min egen undersökning i morgon som peanuts - lätt som en plätt, inget att sitta här och åma sig för.
Aftonbladet

6 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2010-11-08 14:39

    Plötsligt känns det banalt att vara hemma med feber i dag. Jag önskar Dig det som är positivt i den bakvända medicinska världen - nämligen ett negativt resultat av undersökningen!

    SvaraRadera
  2. Men Thorsten, det kan väl aldrig vara banalt när en Man har feber!!

    Krya på dig, stig inte upp för tidigt - akta dig för biverkningar!

    SvaraRadera
  3. Thorsten Schütte2010-11-08 15:35

    Nja, inte mycket att orda om. Mest störande att det även nästan står stilla i hjärnkontoret. Och som sagt, lycka till i morgon...

    SvaraRadera
  4. Instämmer med Thorsten, lycka till inmorgon.
    By the way, mysig bild......undras vad doktorn på bilden kikar på...
    Kram B-M

    SvaraRadera
  5. Lycka till! Tänker på dig, men kanske inte just i den situationen...
    Kram v

    SvaraRadera
  6. Med min eländesmagsårsmage, så är det inte så himla dramatiskt, har gjort det massor med gånger. Från alla tänkbara håll. Det värsta är ändå förberedelserna, när det ska bli rent sas. Jag besparar er alla detaljer, och nä, V, tänk hellre på mig när jag springer därifrån med ett jubelsprång!

    SvaraRadera