torsdag 11 november 2010

Curlingen gör dig uppenbarligen dum i huvudet också.


"Ni som stör er på oss curlingbarn borde skaffa er ett liv", på Newsmill skriver idag en av de medverkande i SVTs program om Ung och bortskämd,Daniel Afshinnejad.
-"Det som ligger i botten till all denna ilska mot oss curlingbarn? Gammal hederlig avundsjuka."

alla vi som reagerat på slaveriverksamheten är alltså "avundsjuka" och behöver "skaffa oss ett liv".
Jo, jo, så går det med tankeverksamheten för dom som är befriade från den.
Stackars, stackars Daniel.

15 kommentarer:

  1. Det är inte lätt att vara uppblåst och egenkär.

    /Öbon

    SvaraRadera
  2. Thorsten Schütte2010-11-12 08:57

    Jag är fascinerat Carina, hur hittar Du alla dessa roliga bilder Du illustrerar Dina inlägg med?

    SvaraRadera
  3. Det gläder mig att du lägger märke till det, Thorsten! Det tar oftast längre tid för mig att hitta exakt rätt bild än att skriva själva inlägget, men det är en rolig del av bloggandet. Jag vet vad jag vill ha, och ger mig inte förrän jag hittat det.

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2010-11-12 11:46

    Mycket proffsigt, och även ett av skälen för att jag inte har egen blogg: perfektionistjäveln skulle snart göra den till en heltidssyssla...

    SvaraRadera
  5. Heltidssyssla - you bet, Thorsten. Björn undrar nog om jag glömmer bort honom mellan varven......

    SvaraRadera
  6. Thorsten Schütte2010-11-12 15:29

    Ja, det är bra att jag begränsas av att behöva jobba på kontoret och att samsas om datorn hemma...

    SvaraRadera
  7. Funderar allvarligt på att bli "professionell" bloggare, dvs starta en blogg som förhoppningsvis ger reklampengar.

    Men vad skulle jag skriva om då?

    /Öbon

    SvaraRadera
  8. Ja, det är ju drömmen, att ens nöjesbloggande skulle generera en liten slant. Men om man tittar på de som faktiskt tjänar pengar, så är det väldigt unga flickor, som faktiskt egentligen inte säger nånting alls.
    Så jag vet faktiskt inte vad man skulle hitta på.
    Dessutom - själv blir jag riktigt uttråkad av reklam , vill inte riktigt utsätta mina läsare, er, för det.

    SvaraRadera
  9. Thorsten Schütte2010-11-12 18:59

    Och börjar man tjäna pengar på sin blogg - ja då får man skatteverket i hasorna. Det snokar efter bloggar som innefattar marknadsföring av produkter eller som kan (miss)tolkas så!
    Bättre då att Du blir gästbloggare någonstans igen...

    SvaraRadera
  10. se då för allt i världen till att bli gästbloggare där bloggaren inte kräver allt ljus på sig själv

    och där du förhoppningsvis inte strålar mer än den som förväntas stråla mest.......

    SvaraRadera
  11. Buon divertimento a tutti, B-M!
    Livet skulle vara betydligt tråkigare utan dig, och alla outspoken, goa personer.

    SvaraRadera
  12. I så fall skulle jag ha en separat blogg som inte är hopkopplad med min vanliga. Men som sagt, vad reklamintressant kan jag skriva om? "Mina" ämnen är inte precis mode (har noll koll, köper kläder som håller mer än en säsong).

    /Öbon

    SvaraRadera
  13. Thorsten Schütte2010-11-13 15:58

    Kände Du till det här:
    http://www.bloglovin.com/fi/blog/1227142/soldatmammans-vrld

    SvaraRadera
  14. Nä, har aldrig hört talas om....Kan man göra nåt av det?

    SvaraRadera
  15. Thorsten Schütte2010-11-14 19:49

    Vet inte, verkar vara någon slags bloggtjänst på finska som formaterar om bloggar, men all spridning är ju bra, eller?

    SvaraRadera