onsdag 20 oktober 2010

Way to go Åkesson!


SD-ledaren Jimmie Åkesson ställer sig positiv till en åttapartiöverenskommelse om Afghanistanstyrkans framtid: – "Det låter väl inte alls dumt. Jag tror att i det här läget, med säkerhetsläget och karaktären på det svenska uppdraget, är det viktigt att vi åtminstone samtalar, alla partier", säger SD-ledaren.

Jag är mycket förtjust i det nya debattklimatet i riksdagen, som Åkesson infört och nu strongt går i bräschen för. Det behagar mig att lyssna på en politiker som är så tydlig, flexibel, öppen, tolerant, artig, tålmodig, lyssnande, lyhörd och sympatisk mot sina meningsmotståndare - för hela Sveriges bästa.
Det är ett segertecken och jag hoppas det smittar av sig på resten av ledamöterna, ja, inte på Ohly förstås, där är hoppet fullständigt ute. En despotisk, styvnasckad och blint maktstyrd ledare - för honom är det redan absolut kört. Åkessons nya demokratiska linje för Sverige kommer att förpassa Ohly långt ut inte bara i marginalen - utan i den eviga iskylan där han hör hemma!

14 kommentarer:

  1. Din sista mening,instämmer jag till 150 % i...
    Men tyvärr finns det alltid en skara obelärbara kvar..Vad som bekymrar mig en aning,är att det tidigare Högerpartiet,som numera kallar sig Moderata,låter en av de mest extrema Islamisterna i vårt land,ta säte i Riksdagen..Med ett M-mandat !!! Hu,Hu,Hu..En ledamot som öppet deklarerar,kvinnor är andra sortens "människor",som man t.o.m för misshandla..men först sedan man upphört att ha könsumgänge !!!Sverige år 2010..

    SvaraRadera
  2. Lars Å Månsson:
    Moderaterna vill ju skicka fler soldater till stöd för en Islamistisk regim i Afghanistan så det är väl inte så konstigt om en islamist kan sitta på M-mandat.

    SvaraRadera
  3. Åkesson tolerant?

    Hahahahahaha

    SvaraRadera
  4. Ser du Carina-Fina,än en gång hade den gamle rätt.Det finns fortfarande obelärbara...Alt.har de som kattorna ännu inte öppnat sina ögon !!

    SvaraRadera
  5. Anonym, tro inte på vad andra har sagt, tro på vad du själv ser och läser.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  7. naturligtvis kan inte SD:s rasism och nazistiska bakgrund störa en soldatmamma med en fäbless för starka ledarskap

    SvaraRadera
  8. Du får gärna tycka saker här Roger, men du får inte tala om för mig vad jag tycker och vad jag har fäbless för. Det får ingen göra. Precis som jag inte lägger åsikter och tankar i din mun.

    För övrigt är det mycket svårt för mig att begripa vad du gör här. Kan du inte hitta en blogg som du känner sympati för, eller gå ut och sparka på några stenar.

    SvaraRadera
  9. Desutom har jag inte hört Åkesson ens nudda vid rasism och nazism.

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  11. Roger Karlsson är en gnällig,tröttsam och otroligt otrevlig person för han råkar bo i Getinge....stället som gud glömde.

    /HellBoy

    SvaraRadera
  12. Haha, så du är Sverigedemokrat också? Varför förvånar det mig inte ett dugg? Skarvar=invandrare? /Naturvårdaren.

    SvaraRadera
  13. Anonym är jag inte bästa/e anonym - Getinge visst och Gud finns inte i Getinge det är sant hade han funnits så hade jag bekämpat honom/henne jag inte bara bor i Getinge Du glömde att jag och min partner bor i ett rött 1800-talshus kanske det äldsta i Getinge har tre hundar två bilar och ett härligt oberoende och bekvämt liv och jag lever på ett sådant sätt och med åsikter som jag kan stå för helt öppet med namn och adress - det är så skönt skall anonym veta att vara någon och att kunna visa vem man är - försök dett bästa anonym - det blir förmodligen en ny erfarenhet för dej - bäste/a anonym släng masken och visa vad som döljer sig - förmodligen ingenting vackert - i annat fall visa dej om Du har modet att göra detta.

    Roger Karlsson
    Getinge

    SvaraRadera
  14. Det går utmärkt för dig som heter "Roger Karlsson" att vara icke anonym. När du dessutom har de (o)skönaste politiskt-korrekta åsikterna på denna blogg och bland Hallandspostens läsare kan du inte vara mer patetisk.
    Vill du vara anonym kanske "bror duktig" kunde passa...eller varför inte "duktig idiot"?

    /HellBoy

    SvaraRadera