måndag 25 oktober 2010

Naser är i själva verket svenskare än jag.


Lyssnade på en intervju på nyheterna igår med ett av offren, Naser 57 år, för beskjutningarna i Malmö, det var en mycket samlad man som inte hade något ont att säga om våldsgalningen. Jag blev imponerad, i vårt land blir man inte arg på gärningsmän, det finns alltid en förklaring i barndom, uppväxt eller social bakgrund. Vi är av hejd varmt förstående inför det mesta, och saknar allt vad galen hämnd heter.
Nasers uttalande: -"Jag hatar inte honom, men jag skulle vilja tala honom till rätta." visar att Naser är mycket svenskare än jag.
Om nån oskyldigt sköt på mig skulle blodet svalla hett, jag skulle bli vild och galen, vansinnig, och fly förbannad på förövaren.


Expressen Aftonbladet

3 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2010-10-25 12:44

    Naser visar på en imponerande insikt, för sannolikt är gärningsmannen mycket, mycket sjuk, förblindad av ett patologiskt hat eller traumatiserad, som exempelvis många krigsveteraner.

    SvaraRadera
  2. Undrar hur Afghanerna känner när de svenska soldaterna skjuter på dem.
    Om de är svenska och förstår dem eller om de är osvenska och blir vilda och galna av hämndbegär.

    SvaraRadera
  3. Krigsveteran kan antas ha högre kunskap om vapen och sikta bättre än skytten i Malmö.

    Det underliga är att vi inte får veta om våra soldater i Afghanistan skjutit ned någon... Vad tycker du, profanum vulgus?

    Emma

    SvaraRadera