fredag 22 oktober 2010

Bevara Sverige för Katrin Linna!


Öbon sa om diskrimineringsombudsmannen...
"Jag har varit inne på det tidigare, att ett ämbete som DO behövs. Men jag undrar jag om Katrin Linna verkligen läst sin arbetsbeskrivning, om hon förstått sitt uppdrag.

Ovannämnda fall vet jag ingenting om, så jag avstår från att kommentera det."

Håller med Öbon, jag ser framför mig hur en person med detta viktiga arbete, måste vara en stark, rättänkande person med hög integritet och objektivitet.
Med den svaga och ensidiga Katrin Linna på denna post löper vi en uppenbar risk att ämbetet förringas och förlöjligas.

Läs tidningen Chefs hårresande betyg på Katrin Linna som ledare för ca 90 personer, på det som brukar kallas super-DO, den myndighet som är en sammanslagning av ombudsmännen DO, JämO, Handikapp­ombudsmannen och Ombudsmannen mot diskriminering på grund av sexuell läggning.
Bottenbetyg för DO.
I varje nummer testar Chef en känd ledare. Nu har Chef testat "Diskrimineringsombudsmannen Katri Linna. Hon har en titel som förpliktigar. Därför förvånar det att chefen för Diskrimineringsombudsmannen snackar skit om sina medarbetare och sprider osäkerhet och förvirring."

4 kommentarer:

  1. Kanske någon skulle anmäla henne till DO?

    /Öbon

    SvaraRadera
  2. Äh, det där var elakt av mig


    /Öbon

    SvaraRadera
  3. Jag, som haft en chef med samma låga ambitionsnivå när det gäller personalvård, tycker inte det var elakt. Alls.

    SvaraRadera
  4. Är hon på något sätt släkt med författaren
    Vännö Linna?

    Göte A

    SvaraRadera