tisdag 7 september 2010

SVT -- oberoende public servce? Skämtar du.


Klantarna på SVT har ökat på förtroendeklyftan. Efter den sossearbetande läkaren i Reinfeldtsutfrågningen så blir i alla fall inte jag det minsta förvånad över gårdagens blamage. Snarare är det som en bekräftelse på vad Silberstein så idogt strävar efter i sina tråkigt förutsägbara analyser.
Men många tittare är upprörda efter avslöjandet om att programledaren för gårdagkvällens skoldebatt, Natanael Derwinger, haft ett förhållande med Miljöpartiets Maria Wetterstrand. - Uruselt att låta en gammal kärlek, kompis, vara programledare.
SvT befattar sig inte med SD, ingen tanke fanns på att visa deras omdebatterade valfilm, däremot visades hela filmen som förnedrar SD och deras politik igårkväll.

Näää, ska du se nyheterna på SVT så måste du vara helt införstådd med att allt som sägs är sossepropaganda.
Även om det är beklämmande.
Jätte-, jätteroligt däremot var briljante Settmans Elfte timmen, fantasirik, nydanande politisk satir när den är som bäst. Jag kommer att klistra mig!

11 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2010-09-07 13:04

    Måste väl anses preskiberat: "Det var 20 år sedan och vi bedömde inte att det hade någon inverkan." Drar man gränsen för jäv för yvigt blir de flesta jäviga i lilla ankdammen Sverige!

    SvaraRadera
  2. Men Carina-Fina,har det inte alltid varit en vänstervriden majoritet i SVT o SR??Kanske märks det bland Sveriges befolkning, mer än tidigare just i en valrörelse...Men vinklade och censurerade nyhetsrapporteringar finns året runt.
    Ska sanningen framkomma,får man lyssna till andra länders media.Varför har vårt land så svårt att se verkligheten och varför måste man tjäna Gud och Den Onde samtidigt?? Min teori är, att det annars skadar vår image som, världens ledande nation.

    SvaraRadera
  3. Thorsten Schütte2010-09-07 13:22

    Det jämnar ut sig, men en nästan enbart borgerlig press och gamla sossepampar som idkar krypskytte mot Mona...

    SvaraRadera
  4. Carina-Fina: har du tagit bort inlägget om Berggrens bok om Palme? Eller är jag bara dålig på att leta?

    /Öbon

    SvaraRadera
  5. Thorsten Schütte2010-09-07 15:28

    Inlägget kanske lockade för många "troll"?

    SvaraRadera
  6. Jaha, ja så kanske det var.

    /Öbon

    SvaraRadera
  7. Nä nä, inte alls, tyckte bara att jag fick svar på min fråga. det var tydligen bara härute i stiltjén som boken inte hade noterats vederbörligen. Så jag uppfattade att inlägget var ointressant för er alla kära uppdaterade mediebevakare!Ska jag ta upp det igen, på allmän begäran?
    När det gäller SVTs debatt om skolan - NÄ, inte preskriberat.
    Ryggen fri är det abslut smartaste om du vill framstå som objektiv. Inte ens misstanken får förekomma. Här är jag principfast. Jag är så rädd om vår demokrati.

    SvaraRadera
  8. Om SVT åtminstone släppt in SD i slutdebatten hade deras ambitioner inte avslöjats så enkelt.....men nu ser hela public serviceverksamheten ut som ett stort skämt i mina ögon.Aldrig att jag kommer medverka med mer pengar till denna verksamhet, no more!

    /HenrikP.

    SvaraRadera
  9. Instämmer, ett sorgligt kapitel, Henrik P

    SvaraRadera
  10. Thorsten Schütte2010-09-07 16:43

    Det finns en kompromiss, förekomma i stället för att förekommas: Lägga korten på bordet innan: "vi var ungdomskärlekar för 20 år sedan, men anser det vara överspelat, bara så ni vet". Då hade stormen i vattenglaset aldrig uppkommit!

    SvaraRadera
  11. Helt rätt, Thorsten.
    Ryggen fri, istället för byxorna ner. Valet borde vara så lätt, så lätt.

    SvaraRadera