tisdag 7 september 2010

Att tillföra något med en kommentar.


Det är alltid välkommet! Det är som själva livet, hur kul är det att sitta och prata med sig själv? Förhoppningsvis kan vi också lära oss nåt.

Idag satt jag och läste jag på DN om hur vi alltid trott att mycket röda rönnbär såhär års ska ge en riktigt iskall vargavinter.
Men man kan inte säga något om hur vintern blir utifrån mängden rönnbär, snarare tvärtom, säger Ulf Sperens, botaniker vid Umeå universitet som forskat på rönnens reproduktion.
--"Mycket bär är bara ett tecken på hur förra sommaren var",

db kommenterade:
"Fördelaktigt väder för pollinerarna,olika insekter, under rönnens blomningsperiod på våren. Det är hela saken."
Gott så db.
Men, hur tänkte Lennie?
"Själv så tror jag att det blir väder i vinter! Blir det för kallt så får man väl släppa lite väder också så att den lokala uppvärmningseffekten slår till, synd bara att det luktar skit av den."

Medges. Jag skrattade så jag höll på att trilla av stolen!!

1 kommentar:

  1. Thorsten Schütte2010-09-07 12:43

    Så ska bra kommentarar vara, dom tillför något positivt, sakkunskap eller att man drar på smilbanden t ex. Kommentarer ska inte vara slutförvaring av mentalt riskavfall! helt apropå temat, en bra sajt om väder är www.klart.se !

    SvaraRadera