måndag 13 september 2010

Skämmes hycklare.


Mitt första inlägg idag var (här nedan) ett angrepp på statsministerkandidaternas mobbande och gemensamma vulgo-uttalanden i debatten igår, när de ivrigt nickande enades om att inte vilja "ta i människorna i SD med tång".
Jag menar att den typen av slaskuttalande om en politisk motståndare, sänker nivån på den allmänna argumentationen till under rännstenen. Dubbelmoralen gracerar som kräksjuka hos "de goda" som själva satt sig på de högsta hästarna.
Men det var hopplöst svårt att krysta fram nåt slags fördömande av Sveriges högsta maktelits språkbruk och låga debattteknik, i kommentarerna idag.

Är det bara jag som rodnar och skäms över den låga moralen hos de som sätter tonen i samhällsdebatten?
Den sprider sig långt ut på gatorna.
Det skrämmer mig.

3 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2010-09-13 15:20

    Mina sammanlagda kommentarer under det rubricerade inlägget anser jag är så långt man kan sträcka sig om man ogillar b å d e SD och hur diskussionen med dem och om dem förs/ inte förs! Detta b å d e leder till att formuleringar med nödvändighet blir mera komplexa, kalla det gärna krystat, det gör mig inget!

    SvaraRadera
  2. Jag menade inte dig Thorsten, trodde i enfald att debatten kunde föras om själva debattekniken, utan att vara tvungen att bekänna politisk färg.
    No worry.

    SvaraRadera
  3. Ett exempel hur stormtrupper reagerar på sina partiledares oansvariga uttalanden, sker just nu i Göteborg,och för några dagar sedan i Malmö.I deras nyhetsorgan kallas dessa yrkesterrorister för "folk" som attakerar med flaskor och smällare.Vidare att polisen tvingas skydda ett partis företrädare (SD).Är detta den typ av valrörelse somn hör hemma i Skandinavien,eller har jag vaknat upp i Beirut,Gasa eller Mogadisho???Är det detta som de båda ledarna har eftersträvat, med hjälp av en samstämd vänsterpress ??Ja men troligen hjälper inte sådana utomparlamentariska dåd,möjligen bara i så fall för oss i SD !!!

    SvaraRadera