onsdag 1 september 2010

I bästa välmening, with love.


Elda och elda och elda, skrika, löpa amok, bärsärka och bete sig. Det är verkligen varken nyttigt eller passande. Nu får ni väl ge er!
Ni pakistanarna verkar ha noll kontakt med ert inre, låt mig förslå en tiopunkts-anger management-control kurs.

Tio tips från mig till de ursinniga farbröderna:
1.Ta en time-out, det låter som en klyscha, men att räkna till tio det är bra.
2.Se till att få avstånd till föremålet för din ilska.
3. När du har lugnat ner dig - då först ska du beskriva varför du är så himla arg.
4. Börja träna och workouta för att befria dig från spänningar.
5.Tänk INNAN du säger nåt.
6.Identifiera lösningar på situationen.
7.Använd "jag-form" när du vill nå fram med argument.
8.Släpp ditt agg.
9.Använd humor, det lättar upp. OBS INTE sarkasm, det kan få motsatt effekt.
10.Öva på avslappningsteknik.

2 kommentarer:

  1. Har aldrig förstått mig på cricket, men det lilla jag ändå uppfattat är att det är en lååååååångsam sport, där spelarna går iväg och dricker te mitt i matchen. Varför då denna upphetsning?

    Det är som hästpolo, lagen byter planhalva med varandra lite hur som happ och man vet inte om man ska heja för att laget man vill vinna är på väg att göra mål, eller om de ska försvara sitt mål mot motståndarna. Brorsan, som spelar och har handikapp 1 (bäst är 10, i Sverige har några argentinska proffs 6, nybörjarna startar på -3 eller -4), har försökt förklara, men roligast är nog att sippa på champagne under matcherna ;-)

    /Öbon

    SvaraRadera
  2. Man kan undra vad dom håller på med! Dessa gaphalsar!!
    /B-M

    SvaraRadera