fredag 13 november 2009

Inställt fredagsmys för hundarna

Idag har hundarna occh jag BF, dvs Björnfritt. Så fast att jag näst intill stupar av utmattning på min första lediga dag, så knöker jag in älsklingshundarna i min lilla bil och kör in till Vanadislunden. De måste ju få sitt fredagsmys, jag ska ju få en Campari och Idol ikväll.
I hundlekplatsen fanns Bruno, en machoboxer med en urhäftig tröja som det stod Police på, Nelly en 5 månaders sötnos, Flisan som helst vill vara ensam tik på täppan och så Stina. Denna Stina! Man ska inte låta sig luras av det bonnpräktiga namnet, det är bara en täckmantel. För Stina är i själva verket hundarnas Victoria Silvstedt. Hon vickade bara lite på höften, backade rumpan till, och min malliga jakthund Zorro tappade fullkomligt vett och sans. Han plockade ogenerat fram sin tomtemössa och begynte ett näst intill vulgärt förspel inför alla. Morgonstånd har guld i mun tänkte Zorro och gav sig vilt hän. Zlatan hade tafattbus med Nelly, stanna - titta på varandra med sänkta framben - och så bums på given signal jaga ifatt igen och igen och igen. Det var ju kul för honom så länge det varade. Sen fick han modstulet släpas med hem igen. Bara för att Zorro blev gubbsjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar