fredag 13 november 2009

Mina stunder på dagen

Min Morgonkamp, den infaller varenda dag när jag står där i duschen.
Ljuva, heta, heta droppar...... ahhh, så väldoftande och ren.......
njut, njut, njut....... nä nu måste jag gå ut....ihhh.. det blir så kallt..
vill inte frysa.... bara två minuter till....njut, njut, njut.....usch.....
jag kommer att bli sen...nu måste jag ut....... OK...nu...skärp dig nu...
kom igen.....absolut sista två minutrarna.
Sen ut i ilfart. Skynda, skynda, skynda - känslan är outhärdlig.
Den blöta kroppen blir till is på den 100-delssekunden som det tar för mig
att raskt svepa in mig i morgonrocken. BRRRR. FY.


Mina Lyckostunder, när jag ser att älsklingsbästis Viveca lämnat
spår efter sig på bloggen.
De ger mig många goda minnen och härliga småleenden att börja dagen med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar