onsdag 17 juni 2020

Vi måste sluta odla hatet.

»Vår tids könsfixering skapar ett rum, där många människor låter sig frivilligt förödmjukas, genom att uppfatta andras negativa tankar som något att ta för givet.«

 

Vi har förlorat något dyrbart sedan 1970-talet. Vi har tappat en del av tron på att skillnaden mellan kvinnor och män utgör något vackert och ärbart. Det har istället under de gångna decennierna blivit en konstant att man med sitt kön är lika med en del av förtryckande/förtryckt konstruktion. 

Detsamma gäller hudpigmentering. 

Lägg ner hetsen och offerfieringen.

Danska JP

2 kommentarer:

  1. Jag är just nu inte 100 procent man. Har ätit testosteronhämmande medicin i 16 månader. Som en behandling av prostatacancer. Jag är kastrerad, läkarens beskrivning. Jag har inget val, men hade varit hemskt om jag varit tex 40 år. Testosteronet gör mig till man, östrogenet formar kvinnorna. Mig veterligen har inte evolutionen än skapat nåt nytt hormon. Underbart med spänningen mellan kvinnor och män.

    SvaraRadera
  2. Inte är det förbjudet att titta och nynna:
    "Det var i vår ungdoms fagraste vår .....",
    Såhär till midsommar finns sången som snapsvisor om man vill ha kul utan att kula.
    - Och så länge jag lever älskar jag Qvinnor. Alla mäns mödrar.

    SvaraRadera