torsdag 13 december 2018

Jag önskar alla en traditionsenlig och vacker Luciadag. Utom Elaine Eksvärd.


”Jag är Lucia, du är Lucia – vi är alla Lucia”
”Tänk dig själv att du dör i framtiden, inte kommer du att tänka: 'nej, det får inte vara en man, inte en kvinna eller det måste vara något däremellan'”, menar värdegrundsmarodören Elaine Eksvärd. Vad dillar mänskan nu om?

 "Allt är allas, alla får vara/bo/ta Var/vad de vill"? Så fungerar inte livet, det är bara i din marxistiska våta dröm. Det går inte att leva ett liv utan respekt för varandra, och i Sverige har vi en respekt för vår tradition om Lucia. Varför tycker du att du har rätten att klampa in och ha synpunkter på vem eller vad Lucia är? Varför ska alla vi lyssna på dig? 

Och om jag dör , Elaine Ekswärd, så vill jag att mitt liv ska minnas som det var, inte av en manet, nåt som helst annat, eller mittemellan.


Den eländiga pseudodebatten kring luciafirandet "diskuteras" i Opinion live den 13 december, 22:00 i SVT1.

4 kommentarer:

  1. Vem tror hon att hon är, är det demoner hon slåss mot, men blanda inte in oss andra i det. Jag kanske ska flytta in hos henne, alla äger ju allt. ( fast det skulle jag inte göra även om jag fick en miljon).

    SvaraRadera
  2. Elaine titulerar sig författare och retorikexpert. I det första yrket finns många läsvärda. I det andra ingår Elaine som borde förstå vikten av att budskapet
    kan förstås både i skrift och tal. Jag begriper inget. Elaine passar bäst som skyltdocka.
    Mässkalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. P.S. Ja Elaine, du är blind. Ni är blinda som inte ser vad som sker framför era ögon. Ni ser inte men ni kommer att få lida som Lucia gjorde.

      Radera
  3. Ytterligare en som vill livnära sig på käbbel och inte på arbete.

    SvaraRadera