tisdag 2 oktober 2018

Låt Kim Larsens ord bli bevingade.

En älskling har gått bort, i Danmark gör tidningarna innerliga och enorma hyllningar till den sångare som grep tag i danskarnas själ (och min) . Det pågår omröstningar om vilken sång som var Kim Larsens mest älskade, och fans över hela Danmark skriver in och berättar om sina vardagsmöten med stjärnan. 

Jag kommer alltid att sakna din röst. Vila i frid.


Politiken har överst på sin nättidning idag en berättelse från en intervju då en journalist var på värdshus med Kim Larsen:

 »Jeg er dødhamrende træt af ordet 'racisme'. Det har ikke en skid med racisme at gøre. Det handler om kultursammenstød« 

 (= Jag är så in i helskotta trött på ordet "rasism". Det har inte ett skit med rasism att göra. Det handlar om kulturkrock.)

Tack för de sanna orden, Kim Larsen. Ordet rasism har stulits och vattnats ur av vänstern, ett tempelmord.

Politiken

4 kommentarer:

  1. Ja, hva' gør vi nu, lille du?

    Om man tog de bästa bitarna av Danmark, de bästa bitarna av Sverige och kastade resten, vilket underbart land vi skulle få.

    Elaka tungor säger att Danmarks högre grad av yttrandefrihet beror på att de inte förstår varandra. ;-) https://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha-haha, men det er lidt lettere for mig som er skånska!

      Radera
    2. Bare giv mig øl, du hører på dansk så det synger om det. ;-)

      Radera