fredag 28 september 2018

"Tydligt tecken på maktelitens mobbningen av SD."


-"Ingen talman, inga presidieposter i utskotten och opolitiska tjänstemän som skickar brev för att varna för paritet."

Statsvetaren Stig-Björn Ljunggren.
– För väljarna är detta ett tecken på att de inte behandlas på ett schyst sätt. Att de blir mobbade. Det väcker sympati även om man själv inte röstat på SD. 

Möjligt. 

Men främst av allt väcker det avsky för mobbarna i eliten, det väcker en grymt smärtsam vanmakt och ett förakt för människors ondskefulla von-obenövergrepp på en och samma person. 

Jag frapperas av den tillåtande och uppmuntrande attityden för de som ständigt sparkar och sparkar  i huvudet på den som redan ligger. Och hur alla andra -  bl.a medier och "kändisar" jublar, hånflabbar, highfivar och gottar sig i att de fått ner den mobbade.

Hur skulle jag nånsin kunna betrakta riksmobbarna Annie Lööf, reinfeldt, Jan Björklund, Stefan Löfvén, Jonas Sjöstedt och MP-rören, annat än som tyranniska och förhärdade pennalister. 

De och väljarna som röstar på dem gör mig sjuk i själen och tar mitt syre ifrån mig.

5 kommentarer:

  1. Tack Carina. Den siste meningen är precis så som jag känner.

    SvaraRadera
  2. Exakt så känner man...men de som är sjuka är de som mobbar. Tydligen det nya "normala". Hur ska man lära barn att inte mobba när hela samhället genomsyras av hat och de s.k "Goda" gör sig skyldiga till detta. Vi har en skrämmande framtid framför oss.
    DGDF

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag är mycket, mycket orolig för framtiden.

      Radera
  3. Raymond Zweigberg2018-09-28 18:57

    Alla upplysta vet att order om denna behandling utgör de styrande i den svenska Djupa Staten. Investor AB med Wallenbergsfären och SEB, Bilderberggruppen och övriga affärsbanker är globalisterna som styr den svenska politiken. Deras största rädsla är att SD skall bryta upp deras grepp om politiken och pengarna.

    SvaraRadera