fredag 28 september 2018

Kanske vi svenska fosterlandskära måste börja bära ett tydligt gemensamt märke av nåt slag?



Mac Raven Baas‎, FB, ställer tre frågor till ICA.

1. Anser ni att Sverige ska vara en nationalstat? 

2. Anser ni att det finns en nordisk etnisk folkgrupp? 

3. Anser ni att nordisk kultur ska vara rådande i majoritetssamhället?

ICA ger sitt svar idag på mina frågor.




Jag måste säga att jag blir förvånad. 

Jag har ingen aning om hur frågorna kom upp, och jag känner inte personligen Mac Raven Baas. Men svaren från ICA gör mig helt perplex. 

Är ICA ett politiskt förbund? Är ICA ett antinordiskt och antisvenskt företag? Om ICA inte anser att Sverige ska vara en nationalstat, vad ska landet vara då? Och är en nationalstat per ICAs definition inte förenligt med mångfald och ett öppet samhälle? Vad är ICA-översta-styrets definition av mångfald? Vad är ICA-översta-styrets definition av "ett öppet samhälle"?

 Betyder detta att alla ICA-handlare i denna icke-nationalstat Sverige har tvingats skriva under detta uniforma och tvingande politiska diktat? 

För mig vore det naturligt, tillräckligt och önskvärt att min mataffär sålde bra, näringsrika och inte för dyra matvaror. Och servicevänlig personal såklart.

När hela samhället i övrigt dunkar alla människor gula och blå för att underordna sig värdegrundsdiktaturen, skulle det vara en så njutsam och befriande känsla att få gå in på ICA, stora "svenska" damekiperingar eller vilken annan förrättning som helst, utan att som betalande kund känna mig utpekad och tillvitas nedsättande epitet på grund av vem jag är och vad jag tycker. 

Jag kommer hädanefter att undvika dessa intoleranta och diskriminerande företag, vilket jag då utgår ifrån kommer att glädja dem, eftersom deras attityd och företagsobligatorium bara är tillåtande mot en enda ovanifrån dikterad åsikt och gärna slipper såna "konstiga människor" som jag. 



ommentarer FB.

 Kommentarer. 

NN1:  Högst logisk fråga. Antingen stöder företag nedmontering av Sverige som nationalstat eller så gör man inte det.

NN2: Det är inte speciellt konstiga frågor. Byt ut nordisk till valfri nation, förutom kanske tysk, så skulle ingen alls reagera utan det skulle vara högst logiskt. Får det finnas en etniskt kurdisk folkgrupp? Får amerikansk kultur vara rådande i majoritetssamhället? Osv, det går att göra många exempel, men just i Sverige har vi indoktrinerats att tänka att det som är ytterst normalt i världens absolut flesta länder anses som kontroversiellt. 

Och förbjudet.


SVT.SE
Antalet flyktingar i Sverige medför stora utmaningar för landet, men det finns också vinnare. En av dem är Ica-banken.

5 kommentarer:

  1. Raymond Zweigberg2018-09-28 18:50

    Nu är det färdighandlat på ICA! Deras syn på Sverige och svenskar stämmer inte med min värdegrund.

    SvaraRadera
  2. Klippte sönder mitt ICA-kort och skickade tillbaka efter mazzetis artikel i icakuriren..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra. Tänk om vi alla klippte sönder och skickade bitarna till Icas högsta ledning.

      Radera
  3. Tror ICA börjat darra i knäna..
    Deras tidigare kundkrets får nu möjlighet att handla i helt arabiska Storbutiker. I min lilla stad har minst tre sådana öppnats under senaste året.Tror detta blir allt vanligare,när nu dessa folkslag snart utgör en majoritet.

    SvaraRadera