onsdag 21 oktober 2020

Denne invandrare är klokare och mer empatisk än hela MP, C och S tillsammans.

Det här brevet har publicerats på FB, med namn på mejlskrivaren, jag har för att skydda honom tagit bort namnet. Ingen ska behöva bli attackerad på min sida för att de vågar öppna mun och berätta sanningen om vad som sker bakom våra ryggar.

Namn: XXXXX XXXX Öppet brev, FB:

-"Varje dag läser jag kommentarer som invandrare skriver om Sverige och svenskar på sociala medier. Varje gång undrar jag hur svenskar skulle reagera om de kunde läsa dessa kommentarer. 

Jag har blivit chockad och förlamad av det enorma hatet som finns mot Sverige och svenskar bland många av dessa invandrare. Jag ser varje dag kommentarer på sociala medier som tydligt och klart gläder sig över att det går dåligt för Sverige, att svenskar dör på grund av coronaviruset. 

Jag ser hur dessa invandrare använder glada emogis när något sorgligt publiceras om Sverige, till exempel när bilar brinner eller när någon svensk tjej blir våldtagen. 

Jag själv har invandrarbakgrund. Föddes här av föräldrar som kommer från Iran. Jag har lärt mig att vara tacksam för den unika chansen jag fick till ett anständigt liv jag fick av Sverige och svenskar. Men jag börjar bli riktigt orolig för hur min och Sveriges framtid kommer att se ut med dessa personer vars varenda cell i kroppen hatar och avskyr Sverige runt omkring mig.




 
Jag har ALDRIG sett någon säga tack för hjälpen man fick genom åren av Sverige och svenskar. Dessa människor kan omöjligen bidra till att göra Sverige bättre. Jag ser i deras kommentarer att de till och med njuter av Sveriges undergång, och de är MÅNGA. 
Jag och andra Sverigevänliga invandrare blir lynchad varje gång varje gång vi skriver något positivt om Sverige på sociala medier. Man blir attackerad av tiotal personer direkt och på en gång när man tar Sveriges sida i någon fråga oavsett ämne. 
De hånar Sverige och svenskar. De säger att man hade det bättre i sina hemländer, och att Sverige är primitivt, kallt och skit och att svenskar är snåla och vidriga........

 Vem har släppt in dessa människor i Sverige? Borde människor som hatar i princip ALLT som Sverige står för få vara kvar i landet. Vet svenskar överhuvudtaget vad som pågår i deras land? Borde inte finnas någon möjlighet som följer upp detta? Kommer inte dessa människor att hota Sveriges existens när de blir tillräckligt många. 

Och många, många andra frågor som jag inte hittar något svar på. Hur kan någon välja att flytta till ett annat land, få så mycket hjälp, och ändå visa så mycket hat och avsky mot det landet, jag förstår inte det. 

Jag tycker så synd om Sverige, jag ser en liten försvarslös flicka som håller på och blir våldtagen, och det finns INGEN som hjälper henne. Jag kan bara säga Sverige vakna, er naivitet kommer att kosta er landet."

De kommer från en kultur där man föraktar vekhet, mesighet och svaghet, det ligger i deras natur att ta över viljelösa godhetsmesar.




 

5 kommentarer:

  1. Kommer från Iran, med största sannolikhet muslim, alltså lögn alltihopa. Försöker bara lura godtrogna svenskar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men lägg ner... för du måste väl ändå fatta att det faktiskt finns invandrare som uppriktigt sagt sympatiserar med svenska folket och vill landet väl!
      Eller menar du att vad personen avslöjar om "nyanländas" inställning till Sverige & svenskarna bara är lögn alltihopa?
      Förövrigt så är definitivt inte alla iranier, som kommit hit några muslimer ens!
      I annat fall så är det såväl kommunister som borgerliga bland dem.

      Radera
    2. Det var många som flydde när Ayatolla tog makten. Var de muslimer stannade de kvar. De kristna och sekulariserade flydde. Jag har lyssnat på föredrag av en professor som flydde till USA och han är inte muslim. Det finns säkert många kristna iranier precis som det finns dessidenta muslimer i Sverige. Mejlskrivaren kan språket och sederna. Gör ditt val.

      Radera
    3. Jag har en helt annan uppfattning än anonym 23.52. Brevskrivaren är född och uppväxt här, av iranier på flykt undan den religiösa fanatismen, de är bildade, ödmjuka och fredssträvande människor som många faktiskt är precis så berikande som MP, S, C och reinfeldt lurade i svenskarna, att alla de två miljonerna skulle vara. Hade vi haft bara invandrare som brevskrivaren och hans familj så hade vi varit rika, trygga, fredliga, tacksamma och lyckliga idag.

      Radera
    4. Ni är alldeles för godtrogna!

      Radera