onsdag 23 september 2020

Ylva JohanZzzzZzzzzZzzzon.

Mads Lundgaard, SD, FB:


- AN OFFER YOU CAN´T REFUSE
Om jag förstått Ylva Johansson så ska EU-länderna få två erbjudande:

A) Ta emot migranter.

B) Slippa ta emot någon men istället hjälpa till med att bevaka de yttre gränserna och med återvändandet.

Vilket land i EU med sina sunda vätskor i behåll kommer att välja alternativ A?
De starka reaktionerna på förslaget som det hänvisas till i inslaget var att Rapport talat med asylbyrån. En organisation som hjälper de som fått avslag i alla instanser att söka på nytt och fann detta dåligt.

Men mest av allt Rapports egna och vi pumpades i kväll igen med hjärtskärande reportage om familjer som försökt ta sig över medelhavet.
Så åtminstone ett land kommer att nappa på alternativ A….




PS: Den förra arbetsmarknadsministerns argumentation gällande att enbart riktiga flyktingar skulle få komma till EU och inte ekonomiska migranter och om hjälp i närområdet istället rena nynazismen enligt samma för bara några år sedan.

------------

Bästa kommentaren:

-"Jag vill inte verka alltför cynisk men har SVT en bunt med reportage från Medelhavet där folk dör (tragiskt absolut, särskilt barn förstås) som de sedan plockar fram och spelar upp exakt i samma ögonblick som någon lägger förslag om en stramare migrationspolitik?"

4 kommentarer:

  1. Snart blir det inbördeskrig. Räknas min reaktion in i "Starka reaktioner i Sverige".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inbördeskrig, det vet jag inte? Vi har ju ingen som kan delta på vår sida och försvara oss.

      Radera
  2. Du har rätt, det är en önskan jag har, men inser mer och mer att det är kört. De onda krafterna finns överallt, på alla nivåer, där makten finns.

    SvaraRadera
  3. Jag skrev nyligen till en emailkompis:
    "EU är en plats dit man skickar odugliga politiker så att de inte gör något och detta mot BRA betalning."
    Efter gårdagens Rapport vidhåller jag detta !

    Tjalle

    SvaraRadera