måndag 13 juli 2020

Ingår övervakningskamera?

Och personanmälningsformulär?

Har ni tänkt er en mysig kväll på verandan i solnedgången, ni tar en Irish Coffee och plockar fram Alfapetspelet, ni tänker er lite klurigt spel och glada skratt. Låt mig då redan nu utfärda en skarp varning - börja med att ta bort all sprit och vin, denna sysselsättning är ingenting att leka med. Håll därefter er i skinnet och koll på varandra.

Efter BLM har Alfapet förbjudit 238 ord från listan med godkända kombinationer, som mycket väl kan tänkas dyka upp i dina och vännernas smygrasistiska hjärnor. 

 Det är här i hemmets varma, goda umgänge som agnarna ska skiljas från vetet. 

1 kommentar:

  1. Lite OT. När jag var ung (oerfaren)
    såg jag inga färger. Vit, svart, gul eller röd. Olika, alla var de granna, isserligen inte alla som Miss Universum. När jag förstod att oavsett färg var de inte som flickan i granngården. Deras etnicitet med andra religioner varav några var goda någon var ond och sen deras föräldrar gjorde att jag insåg att borta bra men hemma bäst. Andra är inte som jag och har säkert lika stor lycka som jag då de valt olika.

    SvaraRadera