onsdag 24 juni 2020

Företag, som danska Hama, kissar i brallorna när en nitisk hysterika letar efter "rasism" med förstoringsglas.


Nordjysk firma ändrar namn på "hudfärgade" pärlor.

Efter ett mail från en socialdemokratisk lokalpolitiker har en dansk pärlproducent beslutat att ändra produktnamn.



Mailen var riktad mot den nordjyske verksamheten Hama, som bland annat producerar pärlor til pärlplattor, och det som löjlige danske politikern hissat upp sig på var två pärltyper med namnet "hud" och "ljus hud."
»I denna tid med stort fokus på rasism(!!!), skulle det vara underbart om ni kunde ge era färger namn, som ingen blir ledsen av(!!!)

-"Jag har skrivit en hälsning til Hama ikväll. Mina barn använder begreppet "hudfärg" som det naturligaste i världen om ljusröda pärlor - detsamma gör de för övrigt också om blek ljusröd tusch och färgpennor. Kan vi inte bli eniga om att stoppa snart? Precis som gräddbullar kom att heta gräddbullar, måste vi också rensa upp i våra färgbeteckningar. Jag hoppas att  den nordjyska verksamheten, Hama, som enligt hemsidan levererar till över 50 länder, lyssnar till den stora rörelsen, som just kämpar mot rasismen - också vardagsrasismen."

Hama fick eld i baken, "hud" heter nu "matt rosa," och den tidigare "ljus hud" heter "ljus persika". Våra barn ska överbeskyddas till ängsliga och livslånga offer.

.....

Kommentar NN 1: Jag kan inte vara mer oenig. Vår värld går inte i bitar, för att Hama har en pärla som heter "ljus hud".Världen går i bitar när vi inte behandlar människor som människor.

2. Världskrig försvinner ju inte för att vi välter monument och bränner böcker. Mina barn ska ha glädje av att se samma filmer och serier jag såg som barn. De får väldigt gärna vara nyfikna och bilda sina egna uppfattningar - jag ska säkerligen ta ansvar för att de inte växer upp som rasister, trots att det finns en pärla som heter ljus hud....Och dessutom heter Legos hudfärgade klossar hudfärgade hemma hos oss."

Kommentar NN2: - "Vår Herre, bevara oss. Det är just precis sådana mails, som skapar rasism, varför inte omfamna och glädjas åt våra olikheter?Jag blir skakad av denna galna kränkthetskultur, den finns överallt. Det är väl ditt ansvar som mor att uppfostra och upplysa dina barn."

1 kommentar:

  1. Ingen pratar om den värsta form av rasism, den som islam står för.

    SvaraRadera