måndag 20 april 2020

Varje gång jag ser rubriker som den här,


så tror jag att jag läser fel, och det är ofta. 

Det händer att jag läser om dömda som "vägrar"ta sitt straff. 

Jag måste stilla mig en stund och läsa en gång till, och sen försöka förstå. Vad menas? 

När blev det intressant och relevant vad en kriminell pedofilförbrytare tycker om sin dom? Kommer det fram i rättegångarna? Frågar domaren numera brottslingar om de ställer sig positiva eller negativa till det straff som döms ut?

 Eller är det journalisterna som beskriver den nya medvetenhet som vi alla har, att våra våra lagar och domstolar bara är på låtsas.

GP: "Billdalsmannen vill inte betala skadestånd efter den grova våldtäkten.

Åttaårig flicka överfölls på vägen hem från skolan."

2 kommentarer:

  1. Jag personligen anser att det finns bara ett rätt straff för pedofiler och det är av permanent karaktär.

    SvaraRadera