tisdag 7 april 2020

De hånflinande förnekelsedårarna i Kungsan ocjh på Stockholms uteserveringar



är en stor fara och risk för mina barn (-och indirekt mina små barnbarn-), som enbart springer ut i plasthanskar för att handla mat. 

Och de gör mig fullkomligt ursinnig i sin naiva tillit till Tegnells låt-gå-mentalitet.


Svenskarna har underskattat allvaret och missbedömt folkets förstånd att bete sig disciplinerat. När vi började agera var det redan för sent.Vi "tappade" kontrollen på äldreboenden åldersdomshem och på den nysvenska medelklassen som pendlar hem och tillbaka obehindrat som tättingar.


Tino Sanandaji11 min ·
Några uppdateringar:
• Idag passerade Sverige en topp med 114 avlidna, jämfört med 16 i Danmark, 6 i Norge och 6 i Finland. Per invånare ligger Sverige fortsatt på Italiens kurva.




2 kommentarer:

  1. Sverige ligger på topp i alla undersökningar.

    SvaraRadera
  2. Vill minnas att jag nån gång i förgången tid hörde att "Stockholmare är smartare än lantisar"?
    Gäller det fortfarande ? Eller är läget annorlunda idag?
    /Arlav

    SvaraRadera