tisdag 31 mars 2020

Efter decennier med hjäntvätt i invandingsfrågan, har jag förhållit mig lätt vaksam

i Coronafrågan. 

Jag har försökt vara en hygglo, jag tänkte ge Stefan Löfvéns propagandajök en till chans, precis som alla mina nära gör. när  När människor dör som flugor kan landets ledning väl ändå inte ljuga?

Men nä, det går inte längre att inbilla mig att Sveriges "unika coronastrategi" kommer att rädda oss svenskar från katastrofhärjningen. 

Det var varmt och gott den lilla stund det varade, att bo i det enda landet som klarar sig undan - på bortslarvade resurser, kunna ingenting  - och göra ingenting.

Jag är nu övertygad. De pressträffar vi ser med jöken och FHM berättar inte för oss hur vi ska skydda vårt land och vårt folk, de berättar illvilliga sagor för oss, så at vi ska fortsätta sova lika rosenrött som journalisterna på plats som borde ställa de viktiga frågorna.


3 kommentarer:

  1. TV4 Nyhet: Skistar stänger sina anläggningar nu i Sverige f.o.m. imorgon 1 april. Hälften av de som planerat får inte komma trots Löfvens åsikt att han inte vill förbjuda. Den andra hälften har redan tagit ansvar och avbokat.
    Nu är det nog inte Löfven som stoppat utan länssjukhusens ledararskap som gett ultimatum.
    Vi har inte plats för några C-infekterade utförsåkare från Fjollträsk
    Bra och rätt gjort av er kloka sjukhusledningar och politiker på landet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De vakna sjukhusledningarna hjälper Löfvën att möta viruset, och indirekt att vinna förtroende.

      Radera
  2. Kan man kalla dessa siffror för höga dödstal?
    Tycker inte jag i alla fall....eller?

    SvaraRadera