torsdag 2 januari 2020

Vill ni att jag översätter från Tobias Baudinska till ren svenska?

LO-förbundet Kommunal 
EXAKT24.SE
Fackpamp vägrar träffa Jimmie Åkesson - Exakt24

-Fackförbundet Kommunals ordförande Tobias Baudin kan tänka sig att prata med alla partiledare i Sveriges riksdag, utom Jimmie Åkesson. Skälet sägs vara att SD-ledarens ”ideologi och grundläggande värderingar”. 

                                                                   = 

-Jag är så skraj för den hysteriskt ängsliga och våldsamma flockvänstern så jag skulle aldrig i min tid våga tala öppet med Jimmie Åkesson. Med kniven mot ryggen har jag förbundit mig att skylla på hans rasistiska värderingar. Inte för att han har några, det fattar ju alla, men för att vi är så himla skitnödiga att han ska ta vår makt ifrån oss.


1 kommentar:

  1. Nu har säkert inte Tobias sagt så utan det finns duktiga tankeläsare. - Eller hur Catarina?

    SvaraRadera