torsdag 23 januari 2020

Follow the money.


På TV-nyhetern i veckan.

"Singelkvinnors klädinköp en klimatbov."

För att nå de köpstarka kvinnorna försöker allt fler företag marknadsföra sig genom mäktiga influencers som har många modeintresserade kvinnliga följare.


– "Det är lite som en trend att bry sig om miljön nu. 

Jag har märkt att mina följare är mer medvetna om miljön idag", säger en influencer.

Hon försörjer sig genom att marknadsföra olika produkter på sociala medier.
– Jag tar väl kanske 20 000 kronor för ett inlägg, 17 000 kronor kanske.

Nu vill hon hellre samarbeta med mer klimatmedvetna företag i framtiden.

Såklart. Money makes the world go around. 


Och de svenska unga kvinnorna - uppfostrade sen dagis i socialistiska kollektiv? 

Ja ni, gissa tre gånger.

2 kommentarer:

  1. När man bestämde att koldioxiden är farlig så gjorde man det möjligt att kalla alla människor för bovar. Kolet och koldioxiden finns överallt. Och då försvinner ju fokuset på dom riktiga bovarna. Dessutom är det mängder av människor världen över som tjänar pengar på det sk klimathotet.

    SvaraRadera
  2. - Frestande att kommentera: "Jag tar väl kanske 20 000 kronor för ett inlägg, 17 000 kronor kanske."
    - För dyrt. Hon är tydligen en Lamotteisk swish-hora, inlägg som inlägg

    SvaraRadera