onsdag 11 september 2019

Spola Oatly.


 Oatly går till ny attack mot mjölkindustrin genom att anspela på den klassiska informationskampanjen "Spola kröken" från 70-talet. Reklamfilmen frontas av skådespelaren Kjell Bergqvist, som istället uppmanar folk att "Spola mjölken".

Om man använder en sönderpolitiserad och sunkig Saddam Hussein-kopia, som Kjell Bergqvist, i reklamsyfte, så blir det bara simpel antireklam. 

Hur fanken kan reklammakare ha så in i bängen noll fingertoppskänsla? Vem vänder Oatly sig till??

Arla

4 kommentarer:

  1. Han vill väl inte spola kröken.

    SvaraRadera
  2. Tonald Drump2019-09-11 15:41

    Vuxna med KB:mentala kapacitet behöver mjölk för att utvecklas.
    Han kan spola sina uttalanden istället.

    SvaraRadera
  3. En joint me hasch sitter fint,tydligen.
    Ett glas kall mjölk e smarrigt.
    Svensson

    SvaraRadera
  4. Spola Kjell Bergqvist för gott. Han har sett sina bästa dagar. Och vi har sett nog av den sunkiga typen. Ett stort glas mjölk på det Tack
    Dgdf

    SvaraRadera