onsdag 4 september 2019

"Nu är det nog".









Eva Märta Granqvist från nätverket ”Nu är det nog” ställer ut skor på Stortorget i Lund. Varje par representerar en ungdom som flytt från Sverige, eller tvångsutvisats till Afghanistan. Eva Märta Granqvist har själv haft flera ensamkommande ungdomar boende hos sig.

Bra idé av nätverket, personligen tycker jag att det alldeles för länge varit nog med gäng/våldtäkter, så jag tänkte mig en utställning med gamla skitiga kalsonger. På lång rad från Ystad till Haparanda.

"Har ni sett Mohamad", kan det stå på lappen i kalsongerna.

7 kommentarer:

  1. Jag har fått mer än nog av kvinnor som Eva Märta G.

    SvaraRadera
  2. Tonald Drump2019-09-04 20:10

    Nej, jag har inte sett Mohamad och vill inte se honom heller.

    SvaraRadera
  3. Tonald Drump2019-09-04 21:32

    Eva Märta kanske är en Cougar som haft flera unga Afghanska älskare.

    SvaraRadera
  4. Det finns fler i Gambia att tråna med.
    s

    SvaraRadera
  5. Inga zigenare där? Hur länge fick skorna ligga kvar?

    SvaraRadera
  6. Det var verkligen en träffande figur,för ändamålet !!
    En som i vanliga fall ingår i Vänsterextremas/Grönas upplopp ?
    Sedan var det väl en ren tillfällighet att en vänstervriden PK-fotograf råkade passera,just som hon genomförde sin demonstration.

    SvaraRadera
  7. Hur mycket fick hon betalt av staten för att inhysa "ungdomar"?

    SvaraRadera