lördag 28 september 2019

Läs Elisabeth Höglund, om sanningen om svenska journalister ska fram.

Elisabeth Höglund:

-Svenska journalister har år efter år svikit sin
uppgift att vara en självständig och kritiskt granskade kraft i samhället!

De svenska medierna är förljugna och har år efter år med några få undantag gett en falsk och tillrättalagd bild av verkligheten inom många samhällsområden. Detta är ett problem som jag som gammal journalist ständigt blir påmind om. som jag är upprörd över och som jag skäms för.

-----------

Jag var redan från början instinktivt skeptisk till företeelsen apatiska flyktingbarn just därför att omständigheterna kring dessa barn var så mystiska och märkliga. Jag var dock helt ensam om den uppfattningen på min redaktion. I alla fall var det ingen som öppet stödde mina åsikter.

Mina chefer på Aktuellt lyssnade inte på mig när jag på redaktionsmötena hävdade att vi borde betrakta det här fenomenet med mer kritiska och ifrågasättande ögon och inte alltid lita på föräldrarnas version. Det var särskilt en reporter, Elisabeth Åsbrink, som i det ena snyftreportaget efter det andra drev den här frågan, livligt påhejad av chefer och arbetsledare på Aktuellt.Elisabeth Åsbrink
Samma Elisabeth Åsbrink blev sedermera berömd författare. Hon vann August-priset och blev senare ordförande för Svenska Pen.

En annan journalist och författare som drev frågan om de apatiska flyktingbarnen var Gellert Tamas. 2009 gav han ut boken ”De apatiska” där han gick till storms mot alla i Sverige som tvivlade på historierna kring de apatiska flyktingbarnen.Gellert Tamas

I boken hävdade Gellert Thomas att misstänkliggörandet och avvisningarna av de apatiska barnen var en av de största skandalerna i svensk nutidshistoria. Han jämförde dem till och med med baltutlämningen och tvångssteriliseringarna.

Gellert Tamas blev beundrad och prisad både för sin bok och för sina reportage. Ingen kom på tanken att misstänka att Tamas inte hade vänt på alla stenar och att han drev en egen tes utan att ta reda på sanningen. MSM is going down. Down. Down. 

Länk samnytt

3 kommentarer:

  1. Har lyssnat på en intervju med Thomas Jackson. Vilken klok läkare. Hoppas att skurken Gellert Tamas hamnar inom lås och bom. Svensk media är rutten.

    SvaraRadera
  2. Under 20 års tid har propagandamedia försökt dölja att barnen blir friska inom 2 dygn, när de skickats till Norge under övervakning.
    Övriga insjuknar inom en vecka i Sverige efter avslag på PUT, och tillfrisknar mirakulöst veckan efter PUT, inga fall utanför Swerigestan, ser någon PK-ärthjärna sambandet?

    Det borde vara straffbart att vara så korkad, genomindoktrinerad och bedräglig!
    Kulturkrockkudden borde ha löst ut för 45 år sedan.
    Ljugmedia och halva läkarförbundet kan inte må bra som förråder både barnen och hela Svenska folket.

    Även Assistansbedrägerierna kostar 5 miljoner per bedräglig individ, totalt minst 30 miljarder / år (2017).
    För att inte nämna åldersbedrägerierna.
    Hippokratmedia är tammef*n (ursäkta) sjukare än de sadistiska, bedrägliga mena-föräldrarna!

    LÄGG NED LÖGNFABRIKERNA SVT OCH SR,
    & spärra in "journalisterna" utan kontakt med yttervärlden!

    SvaraRadera
  3. Varför tog man inte barnen från föräldrarna till sjukhus? Hur dumma kan människor vara som inte begrep att det var satt i spel? Själv trodde jag inte på lögnerna och si, jag hade rätt.

    SvaraRadera