måndag 23 september 2019

Greta gråter. Vi måste piska oss och ta på oss Gretas lidanden för att sona våra koldioxidsynder.

GretaThunberg vid FN:s klimatmöte har drivit sitt performance till en ny nivå. Hon var bättre än Obama i sitt dramaturgiska utspel. Och jag som så enkelt ser igenom Gretas PR-business tittar storögt runt omkring mig på människor som faller i trance när Greta piskar dem. 

-”Hur vågar ni?”


Och ängeln sa till alla vuxna i rummet: "Sluta slå dig själv!"Men det funkade inte, ty ängeln slog mig med mina egna händer.


Att självpiska sig och tillfoga sig själv lidande kan för dagens människor vara ett sätt att fysiskt påtagligt vara en del av Miljöpartiets lidande. 

5 kommentarer:

  1. Tonald Drump2019-09-23 19:56

    Den sämsta jävla teaterföreställning jag någonsin sett. Kommer det från hjärtat så behöver man inte titta i manus titt som tätt. Riktigt patetiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Och alla de som svimmade och föll i tårar!! Vem är dom? Vad lider dom av? Vad går dom på?

      Radera
  2. Det är bedrövligt. I en av dom mest komplicerade frågor som finns, väder och klimat, låter man ett barn spela huvudrollen. Som dessutom inte är frisk.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att Greta kräver av alla ungdomar världen över att dom skrotar sina smartphones, laptops, musikspelare och spelkonsoler. Framställningen av plasten genererar utsläpp och innehållet i batterierna är giftigt och bryts av fattiga människor i bl.a Afrika. Men det är med Greta som med feministerna. Dom står på gator och torg och propagerar mot patriarkat sedan går man hem till man och barn. Jag tror inte att Greta frivilligt skulle lämna från sig sina apparater.

    SvaraRadera
  4. Lås in Greta i pepparkakshuset å kasta bort nyckeln.
    Hans

    SvaraRadera