onsdag 19 juni 2019

Jag fasar.


Sven-Bertil Taube tvingas ställa in sitt deltagande i Så mycket Bättre, TV4.

Sven-Bertil Taube bär sin fars och sin egen musikaliska livsgärning med heder och bravur, jag är född och uppvuxen med Rönnerdahl, Brevet från Lillan, Samboronbon, Fragrancia och Fjärden ligger blank som ett nybonat golv, bara för att nämna en bråkdel. 

Jag är dessutom beundrarinna av den värdighet Som Sven- Bertil Taube alltid uppträder med, hans stilla vänlighet, hans charm, hans gentlemannaelegans och hans skicklighet att tolka teater, film och förstås musik. Jag vill inte att han ska vara sjuk, jag vill inte att han ska vara blind, jag vill inte att han ska vara gammal. 

Efter Sven-Bertil Taube kommer den nya tiden med simpla multikultirappare som vägrar stå på samma scen som svensk polis, och som tvingar ner polisen från estraden. 

Den tiden fasar jag för, ty då är allt slut.

2 kommentarer:

  1. Den tiden är slut i mångas ögon. Tur att man kan streama musik. Lyssnar ofta och gärna på Evert Taubes visor som symboliserar Sverige för mig. Tar mig tillbaka till min barndom och ljuva minnen ifrån en tid som flytt.
    Vad jag anser om rapmusik passar sig inte att skriva här.
    Förhärligar våld och kvinnoförtryck med ett ordförråd
    som är stötande.
    Män som Sven-Bertil Taube är tyvärr en utdöende sort.
    DGDFria

    SvaraRadera
  2. Tonald Drump2019-06-19 16:27

    Tur att PK-eliten inte kan ta våra minnen ifrån oss.

    SvaraRadera