tisdag 19 februari 2019

Vem är du?


8 kommentarer:

  1. På samma vis som svensk bara kan betyda en sak kan semla bara se ut på ett sätt. Tycker inte om multikultur hos semlor heller. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt! Joxa inte med min fastlagsbulle!!

      Radera
  2. På finlandssvenska så heter hamburgare faktiskt "köttsemla". Eller gjorde åtminstone så förr i tiden. /Fiat Lux

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min hustru har aldrig hört eller läst det!

      Jungman Jansson

      Radera
    2. Nu kan jag plötsligt inte längre hitta någon källa på det. Det är möjligt att det handlade om ett skämt som hade letat sig in i någon ordlista, eller om ett kortlivat slanguttryck med begränsad spridning. Men det låter ju inte helt otroligt, med tanke på att småfranska kallas för semla på finlandssvenska. /Fiat Lux

      Radera
  3. Ture Sventon och jag: superhårda traditionalister.
    Behöver man väl ej ens snacka om...

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  4. Raymond Zweigberg2019-02-20 09:07

    Min personliga åsikt: Överflödig diskussion!

    SvaraRadera
  5. Äääälskar semlor,hetvägg mums.
    En semla är en semla är en semla,ingenting annat.
    Svensk vanlig semla,tack.
    Svensson

    SvaraRadera