lördag 8 december 2018

I augusti skrev jag ett blogginlägg.

Och var förtvivlad över ett kort meddelande jag fått från min fantastiska ortoped, Olle Myrin, om att kliniken stängt på grund av dödsfall. Jag var inte bara beroende av hans sakkunniga hjälp fyra gånger om året utan uppskattade hjärtinnerligt den genomgoda människan.

Efter inlägget har jag fått svar från andra patienter som saknar honom precis som jag, och också fått svar på en del av mina frågor.

-"En personbil körde in i ett räcke och voltade minst ett varv. Singelolyckan på länsväg 274 i Vaxholm inträffade vid 21.40-tiden på midsommarafton.

– Personen har flugit ut ur bilen i samband med volten och låg utanför bilen, säger Tobias Åkesson, ledningsoperatör vid Storstockholms räddningscentral.

Dog på sjukhuset.Mannen, som är i 60-årsåldern, fördes till sjukhus med ambulans.Men under natten mot lördag meddelade polis att hans liv inte gick att rädda. Anhöriga är underrättade.Under räddningsinsatsen stängdes vägen av i båda riktningar."


1 kommentar:

  1. Av en händelse läste jag idag att av omkomna i trafiken 39% av dödsoffren ej hade säkerhetsbälten på.
    Jungman Jansson

    SvaraRadera