lördag 18 augusti 2018

Hat och förföljelse mot Jimmie Durmaz - handhjärtemanifestation. Hat och förföljelse mot Bawan Avraham Said - etablissemanget tittar bort.



Jimmy Durmaz fick ta emot hot och hat på sociala medier efter Sveriges förlustmatch mot Tyskland i VM.
Dagen efter förlusten höll Durmaz, tillsammans med det svenska landslaget, en gemensam manifestation mot rasism.
– Det var nog det som berörde mig mest, djupast och det som kommer att stanna hos mig längst, säger Janne Andersson.

MEN.Bawan Avraham Said uttalade sig starkt i Opinion Live om bilbrännarna i no-go-zonerna. Efter inslaget har Bawan förföljts med hot och hat.  

Nån manifestation lär dock inte bli aktuell. Eftersom det är rätt åt Bawan, i Sverige ska alla som tycker som han mobbas och frysas ihjäl. Det är detta som berör mig mest, och det som kommer att stanna hos mig längst.

Bawan Avraham Said -"Alla grova hot & förtal har idag polisanmälts från både trollkonton och normala personkonton.

Jag har kopplat in Säkerhetspolisen (SÄPO) när det gäller trollkontona då jag anser att dessa konton har syfte att påverka valets utgång och hotar vår demokrati.
Skönt att jag fick intrycket av att dom tar detta väldigt seriöst och har skickat alla bevis till dom.
Ni kan ALDRIG tysta ner mig! ALDRIG!Utan ni ger mig mer motivation till att kämpa DYGNET RUNT för det som är rätt!"


5 kommentarer:

  1. Jag har inte en aning om vad som är rätt eller fel i fotbpll ellet andra sporter, men jag tycker att det finns mycket andra saker, som man kan reagera mycket starkare för.Sporter är från början en lek som förvandlads till blodigt allvar mellan combatanter och dess supportrar. Jag förstår inte dettaJag är en straight medelålders,vit,
    medelålders man med nedsatt hälsa pga kol och cancer. Jag jobbar varje dag för att överleva till nästa Dag .Är väldigt besviken på de trygghetssystem och fackliga försäkringar vi har.

    SvaraRadera
  2. Men snälla nån. Två professorer undersökte saken och det var inga förföljelser utan bottar.

    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6992738
    Meddelades i Dagens Eko SR.

    https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/kaOOVj/fanns-ingen-hatstorm-mot-jimmy-durmaz

    SvaraRadera
    Svar
    1. För somliga gäller inga "sanningar" om de inte kommer från DN, SVT, SR, TV4, kvällspressen och resten.

      Radera
  3. Professorerna uppmanade också public service och medierna att vara mera noggranna och undersöka innan man släppte sådant. Det sade professorerna i Ekot, SR.

    SvaraRadera
  4. "Ödling skulle vilja att journalister får tillgång till analysverktyg, som de kan använda i den här typen av situationer och urskilja fejkkonton från verkliga personer. Annars finns risken att man låter sig styras av illasinnade krafter, säger han.

    – Kan man ge sken av att något är jätteengagerande, då styr man medierna i den riktningen. Man leder dem dit som om de vore boskap, och det ska inte vara så."

    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6992738

    Angela

    SvaraRadera