lördag 23 juni 2018

För er som inte gillar fotboll. Humor.

Stefan Ekberg, FB

”Nu får det vara nog!”
Visst är det en bra början på det öppna brev jag skriver till alla det berör och som jag hoppas ska publiceras i Expressen, Aftonbladet eller i någon annan respektingivande och hedervärd tidning med total integritet?
Och sedan fortsätter jag typ så här:
”Jag har sett Saltkråkan igen och skriver nu ett brev för att få stopp på det här hemska. Jag är inte så lättskrämd men hur den här serien undgått granskning och uppmärksamhet står jag frågande inför.
Serien är full av oönskat innehåll av vilka jag nedan endast nämner några av de mest graverande händelserna:
* Pelle gör handen till en låtsaspistol och säger att han tänker skjuta alla Malins framtida friare. Pang!
* Pelle sitter jättenära ett getingbo – uppe på ett tak!
* Melker går på taket utan ställningar, skyddsrep, hjälm eller skräck – i sandaler
* Melker ska tända i spisen och säger att ”det här är inget för kvinnor och barn.”
* Istället för att ”sätta barnen först” ber handlaren och hans fru Tjorven att gå när hon grinigt väcker dem på morgonen.
* När Pelles brorsor ska ro ut till skäret säger Melker bara ”Hej då” (istället för att dra en kvarts föreläsning).
* Barnen går i högt gräs utan vuxna förmaningar om fästingar, huggormar, att de kan ramla och slå sig om de inte har knäskydd, hjälm och någon form av vaccin.
* Melker säger till barnen att livet inte alltid är rättvist (hur vågar han?)
* De sover i icke allergitestade sängkläder
* Tjorven och Pelle sitter uppe i ett träd, tre meter över marken utan att hålla i sig och utan att rekommenderat antal (3) oroliga föräldrar står under trädet beredda att ta emot. Ingen av föräldrarna har någon mobiltelefon (av naturliga skäl – det är 1964) men de kunde av moraliska och symboliska skäl ha placerat inspelningsträdet bredvid t ex en telefonkiosk och en av föräldrarna kunde ha kommenterat livsfaran för att inte sprida lögner om att det skulle vara roligt att sitta i ett träd.
* Melker säger att det är bra och nyttigt att ha tråkigt för då kan man få tänka (kränkande för barnen).
* Melker fiskar med sina barn som i en tävling – helt med avsikt att försöka vinna över dem och därmed kanske förstöra deras liv och självförtroende om han vinner.
* Barnen får ta risker och ibland misslyckas de. Det är kanske min största invändning mot det här avskyvärda programmet som är en ren kökkenmödding av omoral och kränkningar av rent allmän och mer specifikt degenererande karaktär.
Allt detta efter två avsnitt!!!
Jag kräver att... ja, någon måste ställas till svars och det är NU!”
Har jag missat något innan jag skickar iväg det här?
Och dela gärna så alla får veta.

1 kommentar:

  1. Raymond Zweigberg2018-06-25 11:03

    Härlig humor! Kommer att förbjudas.

    SvaraRadera