måndag 14 maj 2018

Antingen håller jag på att bli djupt deprimerad eller misantrop.

Mänskligheten, jag brukade tro så djupt och uppriktigt på människan och vår inre kraft. I hela mitt liv har jag litat på godhet i mina närmaste, vänner, och medmänniskor. 

Nu är jag bara illusionslös, det tycks mig som om mänskligheten blir mer och mer omänsklig. Vi tyraniserar, mobbar, terroriserar, kuvar, fördärvar, hatar, misshandlar, skövlar, sårar och dödar av maktbegär, lust, dumhet, trångsynthet, själviskhet och tusen andra fullständigt meningslösa skäl.

3 kommentarer:

  1. Du är långt ifrån ensam att känna så ! Vi är många som dagligen går omkring och mår illa,när vi ser hur landet förvandlats till ett helt främmande U-land.

    SvaraRadera
  2. Misströsta inte Carina, jag har sagt det förut.
    - Du är en Qvinna bland de andra Qvinnorna som Jan Sjunesson nämner.
    http://katerinamagasin.se/de-man-som-nu-tiger-ar-syltryggar-kvinnorna-har-stake/
    Mässkalle with balls!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bakom varje stark Qvinna står det ett gäng gentlemän som uppmuntrar och lyfter;)

      Radera