torsdag 22 mars 2018

Stål-mannen fixade EUs undantag från ståltullarna.

EU och sex andra länder undantas tills vidare från USA:s skyddstullar på stål och aluminium. Åtminstone hoppas EU på en tweet med den nyheten från presidenten, fast Stefan Löfvén är inte orolig:

-"Jag tog upp det med president Trump under vårt möte i Washington. Och han kände nog att jag inte är en snubbe som man leker med, därför är jag övertygad om att jag räddat EU. Jag skulle kunna slå honom en pling, men han skickar säkert mig en glad smiley så fort han fattat att det är viktigt för USA att vara nice guy mot mig och de andra lite mindre viktiga EU-länderna."
."

6 kommentarer:

  1. Så kommer hans version vara i alla fall!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hörde honom i ekot från EUtoppmötet!! Jag har spetsat till det, men jag lovar, det lät nästan såhär.

      Radera
  2. Hoppas han kollade med Wallström först och inhämtat tillåtelse för detta.
    (Och Wallström kollar förstås med Fatah innan..)

    SvaraRadera
  3. Hahahaha typiskt en gammal fackpamp!

    SvaraRadera
  4. Malmström i EU,var inte sen att taga till sig äran av Trumps beslut.
    I gårdagens lokalblaska skrevs under en stor bild av henne." Jag röt till mot Trump och hindrade tullarna"..... ;)

    SvaraRadera