söndag 4 februari 2018

-"En modig kvinna - hon gick sin egen väg!"

Jag hörde ett reportage på SVT om en kommande film om Ingrid Bergman, och slogs av nutidens enorma vurm för tidigt 1900-tals självständiga och starka kvinnor. Idag däremot jagas, tystas och förföljs dessa kvinnor - det är inget beundransvärt drag att gå sin egen väg, när samhällseliten och vänstermobben bara tillåter en åsikt. 

Jag är så tacksam för att Ingrid Bergman slipper uppleva att ingenting har hänt sen dess.

Ingrid Bergman sa: -"Be yourself. The world worships the original." 

 Idag skulle det låta: -Var för Guds skull inte dig själv. Sverige dyrkar bara liktänkande och ickebesvärliga copycats.

2 kommentarer:

  1. Ja tiderna har under endast mitt liv,förändrats till det nu helt främmande...
    Min Morfar skulle idag fyllt 135 år,och likväl minnes jag hans kloka ord,från den tiden då Sverige ännu fanns kvar.Hur han kunde förutspå den undergång vi idag upplever,är för mig en gåta.
    Titta på min bifogade länk,och fundera över vart befolkningen är på väg:
    https://www.bz-berlin.de/panorama/diese-sporthose-soll-frauen-vor-vergewaltigung-schuetzen

    SvaraRadera
    Svar
    1. OMG! "Die Nachfrage – zu 80 Prozent aus Deutschland – sei hoch." Mycket bättre än armband?

      Radera