måndag 18 december 2017

Får jag be er om en tjänst?

Är på språng hela dan, men håret står på helvild ända efter att ha lyssnat på Täppas i Ring P1 nu på morgonen. 




Snälla hjälp mig att hitta länken, har ni lust att ta fram statistiken på massinvandrarnas utbildningsgrad, hur många som förvärvsarbetar, hur lång tid det tar innan de kommer i arbete, om dom gör det osv, osv. Jag har för avsikt att anmäla Täppas och SR, hör av er om er tid räcker bättre än min idag!

Återkommer efter 18, tack så jätte-, jättemycket!

25 kommentarer:

  1. Kanske här:
    http://arbetsmarknadsnytt.se/dyster-trend-nio-ar-for-att-fa-ett-arbete/
    Mer info:
    https://www.migrationsinfo.se/arbetsmarknad/sysselsattning/
    och:
    http://tino.us/2014/08/invandrare-jobbar-mindre-an-svenskfodda-hur-man-an-raknar/

    Jag vet inte om det var precis vad du sökte, men där finns en del matnyttigt. :-)
    //Fredde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är imponerad och tackar stort. Ska läsa, lyssna och anmäla till SR.

      Radera
    2. Tyvärr kan jag inte klicka på länkarna...vet inte om det enbart är så i min dator men har inte kunnat det här.
      Lyssna inte på Täppas är ett gott råd. Synd att starta morgonen med högt blodtryck...själv sover jag hellre...
      Äldreförsöjningstöd är skattefritt kopplat med andra förmåner som inte svenskar har. Bostadstillägg ingår med men beräknat med högre hyra än en svensk...Nog kan man känna hur håret reser sig på huvudet av vrede
      DGDFria

      Radera
    3. Anonym: Prova att markera hela länken, kopiera och klistra in i adressfältet, så kommer du nog kunna läsa.
      //Fredde

      Radera
    4. Tack ska testa...
      Mvh DGDFria

      Radera
  2. Maria Ferm anser ju att det räcker om dom s.k. ensamkommande visar sig i skolan, inga prestationskrav, ingen betygsättning. Och då är det gymnasiet det handlar om. Är det den utbildningen som Täppas menar att invandrarna ska ha. Det kanske räcker för det jobb han har, kanske därför han är så usel.

    SvaraRadera
  3. Ja Täppas var verkligen i högform idag!
    En kvinna kom med en rad lögner och Täppas bara myste, en annan kvinna talade om hur lång tid det tar för en nyanländ att komma in i jobb och snabbt kom standardvänsterargumentet "har du källa på det, eller kommer det från nån hatsajt?"
    Världen är som den alltid varit på SR....

    SvaraRadera
  4. Nu lämnar vi, min älskade hustru och jag imorgon vinter och julfirandet för resan till Franska Polynesien och Tahiti tillsammans med min syster och bror med familjer för att segla och bada i 27 gradigt vatten, med egen kock ombord.
    Jag får önska dig Carina och alla andra en fridfull jul, jag ska tänka på Er ibland !
    Jag kan skicka några rader när vi kommer dit...stannar i 15 dagar.

    Stefan H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gute Fahrt ! Och njut nu era dagar väl i/på detta jordens Paradis.Härligt klimat och fantastiska upplevelser,i deras sköna gröna fauna.

      Radera
    2. Tack Lars !

      Stefan H

      Radera
  5. Subsidier från CCCP?
    Du valde rätt, herr överste.
    Bra med kock ombord.
    Ännu bättre med ett förråd råvaror...
    Ha en trevlig tripp, ni alla.
    Gratulera fransmännen till F Gabarts prestation-42 dagar jorden runt med trimaran.
    Båttyp från Polynesien till på köpet...
    Jungman Jansson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Herr Jansson, läste om hans fantastiska bragd, inte mycket sömn ombord den båten..!!

      Stefan H

      Radera
  6. Har slutat lyssna på radio och att se på dumburken för länge sedan.
    Orkar inte med lågvatten produkterna.
    Trist att de båda medierna sjunkit ner så djupt i dyngan.
    Beundrar dig Carina Fina för din kämpaglöd.
    Svea

    SvaraRadera
  7. Här har ni en lång tråd där bl.a. Westerberg härjar.
    https://vk.com/public154121715?w=wall-154121715_1511

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du den som kallar sig för demokratiterroristen?
      Demokrati innebär att alla ska få göra sin röst hörd men inte enl. dig tydligen. Utan de är enbart de med rätt åsikter som ska få höras...sådant kallas för fascism.
      DGDFria

      Radera
    2. Är man, som Sten Magnusson, med i sekten jagärhär, sätter man tydligen inte demokratin så högt.
      Maggan

      Radera
    3. Mobbar sekten #Jag är här, ja det förklarar ju en hel del.
      DGDFria

      Radera
  8. Vad är det som är typiskt för folk av din typ då Sten M?

    SvaraRadera
  9. http://ledarsidorna.se/2016/03/professor-magnus-henrekson-framtidens-pensionarer-far-betala-notan/
    Vet inte om det här är lite matnyttigt. Han har mycket intressant att säga den där Magnus Henrekson.

    SvaraRadera
  10. i den här artikeln finns en del matnyttigt och länkar längst ner. https://ligator.wordpress.com/2017/06/08/dansk-studie-66-av-syriska-flyktingar-ar-lagutbildade/
    Tack för att du orkar fortsätta! Och jag hoppas att du kan få några stressfria (dvs fria från ljugmedia) i jul.

    SvaraRadera
  11. https://vk.com/acevon?w=wall370320813_3027

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du besannar min,sedan många år avlidne faders kloka ord:
      "Fyllehundar och idioter,får inte tagas på allvar"Om nu inte din symptom är än svårare ?

      Radera
  12. Godhetsaposteln Sten M har vaknat på rätt sida idag också. Sprid ditt svammel nån annanstans istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår inte varför du och Lars är så taggade.
      Har ni läst länken? Klokt och välskrivit. Jag delar Ace V-Ds åsikter och hennes "frustruation" över att bli portad på Facebook.
      Mässkalle

      Radera
    2. Varför är alla på Facebook+
      Bara jag som är frånsprungen?
      Verkar väl offentligt för mig!

      Jungman Jansson

      Radera