fredag 21 juli 2017

Kulturellt präglade as.

För ett tag sen var jag hemma och tvättade, det är lugnt i stan - men bara på ytan. Ty när svenskarna åker på sommarresa, då dansar tjuvarna på borden. 

Den första jag sprang på var en granne, som varnade för ett antal okända bilar som är ute både dag- och nattetid och "rekar". Nästa var min 84åriga grannfru som varit i mataffären och blivit "knuffad" vid kassan, då hade hennes kort försvunnit, och koden hade de två kvinnorna lätt kunnat sno då min intet ont anande lite kortväxta granne tryckt in siffrorna. 4 gånger 2000:- togs ut innan kortet hann spärras. Samma två kvinnor hade på bruten svenska försökt stjäla i varenda butik i centrumet, och också helt oblygt gått iväg med saker som var utställda utanför butikerna.

Idag läser jag att ännu ett "äldrebrott" har inträffat i Malmö. En kvinna i 100-årsåldern blev mitt i natten bestulen av en falsk patrull från hemtjänsten. Och strax efteråt tog gärningsmännen ut pengar i en bankomat, det rör sig om flera tusen kronor som försvunnit från hennes konto. 

84 år, en kvinna som i läkartjänsten ett helt liv räddat människoliv, och sen- en kvinna i 100-årsåldern!! I min kultur har vi alla fostrats att måna alldeles extra om barn, äldre människor, och om sköra människor. Hela vårt skattesystem är uppbyggt för att solidariskt och lojalt utgöra ett skyddsnät för dom som inte har det lika väl förspänt som andra.

 I andra kulturer utgör bräckligare grupper inget annat än lätta offer, försvarslösa byten, som man iskallt kan förgripa sig på för att lätt förse sig själv på deras bekostnad. 

Det är vämjeliga råskinnskulturer, och vi kan omöjligt leva tillsammans.


2 kommentarer:

  1. Det nya obehagliga Sverige och mer elände kommer. Hoppas alla SD hatare blir berikade för det var ju detta ni röstade för. Gammal som ung måste vara på sin vakt och aldrig slappna av. Vi som begrep är inte ett dugg förvånade av det dekadenta Sverdistan.Ni som kallat era egna ländsmän för rasister får nu veta hut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra skrivet. Jag
      är så upprörd så jag blir mållös.
      Anna

      Radera