söndag 14 augusti 2016

Tack, men nej tack, Malmö.



En enda sponsor lockades till Malmöfestivalen.

Två politiker och sex tjänstemän från Malmö stad åkte i våras på en fem dagar lång resa till Kalifornien. Målet sol(!)klart: att lära sig mer om sponsring för att sänka Malmöfestivalens kostnader med upp till 20 procent.

Dom lyckades halvbra. Årets Malmöfestival fick en enda sponsor, som täcker 1,4 procent av festivalnotan på 24,6 miljoner kronor. 


Verkar kärvt att hitta nån som vill exponera sitt varumärke på Malmöfestivalen. We love Malmö??

Kanske bättre med en resa till Saudi nästa år?

2 kommentarer:

  1. Malmöfestivalen eller Kiviks marknad skit samma.

    SvaraRadera
  2. Var sponsorn Mac Donalds,eller Coca Cola ?
    F.ö.om Malmö-festivalen tycker jag inte...

    SvaraRadera