onsdag 30 december 2015

Sydsvenskan försöker klå DN och aftonbladet i agendajournalistik.



När jag var liten tyckte jag mycket om sagor, det var det bästa jag visste när mamma läste om vackra prinsar, fagra prinsessor, ädla riddare, farliga troll och onda häxor. Om och om igen kunde jag höra samma saga, mamma förställde rösten, dramatiserade, pauserade och serverade alltid samma lyckliga slut så jag kunde somna gott. Ondskan vann aldrig i sagorna. Bara sanna, äkta goda människor med rätt kristna värderingar kunde vinna. Det var min trygghet då i den egna lilla sängen. 


Idag fullkomligt avskyr jag påhittade sagor ämnade att förtrolla mig.Jag är stor nu, jag har levt, jag vet, märker, och kan inte acceptera när jag medvetet förolämpas och pådyvlas något för att luras in i en inbillning.


Sydsvenskan skriver idag gullegullande och känslomässigt om två flyktingar som är så fina, så äkta, så snälla så goda, ja, så mycket bättre än alla vi andra. De kommer enligt SDS, att rädda vårt land, de är allt vi behöver. Vilket jag skulle värdera högt, om jag inte visste att det finns en till sanning, en som inte får existera i SDS.
Den haltande bilden blir bara falsk och farlig. 

Genom fria medier vet jag att flyktingmottagandet i Sverige i mångt och mycket är samhällsomstörtande och krigiskt. Och inte alls så konstant lycksaligt som gamla tidningar av nån anledning vill få mig att tro.

13 kommentarer:

  1. Läser Carina-Finas härliga samhällsmedvetna blogg varje dag.
    Ovanstående artikel är ett lysande exempel att jämföra med slaskmedias falska förtryckarsagor.
    Inte konstigt att slaskmedia säljer sämre folk kan välja och vraka på sanningssägarnas internet.Så länge det nu varar!
    Vill önska Carina-Fina ett gott slut på det gamla året och ett Gott Nytt samhällsdebatt år 2016.
    Nisse på hörnet..........

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nisse, tack, blir lika glad för varje livstecken!Ett lyckligt 2016 önskar jag dig!

      Radera
  2. Carina:
    Dessa sagor i SDS (och liknande hat/hets-utgåvor),är i första hand tänkta för de yngre indoktrinerade generationerna !
    Vi äldre som hade fördelen att få gå i en skola, fri från politiskt inflytande,tillhör numera en minoritet,och får därför själva söka sanningen.
    Slutligen Ett Gott (bättre) Nytt År till dig,och alla dina läsare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas på en iskalldusch för det sovande folket och dess Kalle Anka-ledare 2016.

      Radera
    2. Och ett riktigt fint år till dig, Lasse!

      Radera
    3. När det gäller "iskall dusch" tycks denna för dagen var mer avlägsen än någonsin tidigare..I morse läste jag i en österrikisk dagstidning,om ett lågtryck som är på väg i riktning Nordpolen.Nu kommer poängen...
      Fler än jag har läst om detta och som bekant blir sanningen från originalet,allt mer främmande ju fler som överdriver.Från början hette det att Nordpolen brukar ha en temperatur kring -40/50 grader.Detta lågtryck skulle sänka till -2/4 grader.
      Allteftersom dagen nu lider har nu i tyska TV påståtts,det blir +10 grader !!
      I slutändan kanske även framkommer,att det hela är en ny saga,skriven av miljöextrema från USA ?

      Radera
    4. Ja Lars och miljöpartiet jublar!
      Ett gott nytt och midsommarvarmt nyår!
      Stefan H

      Radera
    5. Lyssna på YouTube "The lords prayer" med Andrea Bocelli...."Fader vår som är i himlen.."
      Stefan H

      Radera
    6. Tack Stefan,och undvik västkusten..Nu kommer även lågtrycket på besök...Eländet har inget slut.

      Radera
  3. All slaskmedia är "Advocatus Diaboli"...Djävulens advokater.
    Gott nytt år Carina och alla andra som skriver på denna sida.
    Du får hålla ställningarna här nere på jorden imorgon, så gör jag det några tusen meter upp i luften...TYVÄRR!
    Stefan H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låt ingen inkompetent idiot ta din din yrkesstolthet, livsglädje och skicklighet ifrån dig! Du är bäst - Nyårskram!

      Radera
    2. Så länge du inte "ser ner"på oss andra skall vi se till att med hjälp av mekanikerna hålla er grabbar i luften!
      Hur var det nu?
      Långsamt på låg höjd?
      Gå inte på det rådet bara!

      Jungman Jansson

      Radera
    3. Nej, jag flyger aldrig i närheten av stall hastigheter...men jag och min älskade hustru är ofta till stallet och rider ut på våra lånade vit/svarta appaloosa hästar.
      Stefan H

      Radera