söndag 22 november 2015

Mat - ett livets glädjeämne!



Exmaken - de tre sönernas far - still going strong.

Gösta Nordén: Satsa på den klassiska svenska maten

- För en tid sedan åkte jag tåg. Mitt emot mig satt en herre. Han såg ut att vara turist och jag frågade var han kom ifrån. Italien, svarade han. Mannen berättade att han varit här flera gånger och talade varmt om sin kärlek till Sverige. Så kom vi in på mat och han visade en bok med några vanliga svenska rätter. Pekade på Janssons frestelse, köttbullar och nyponsoppa, de var hans favoriter. När den livlige italienaren sade att svensk mat var exotisk, blev jag stolt och glad.


3 kommentarer:

  1. Svensk husmanskost är oslagbar!

    SvaraRadera
  2. Kära bloggerska!
    Han hette Tore...
    Det är allt jag kan om matlagning....

    Jungman Jansson

    SvaraRadera