söndag 4 oktober 2015

Ernman, Nujjen, Gardell, Bergqvist, Strömstedt och Schyffert gråter inte.

Delat från FB: 

- Man blir bara så förbannad och ledsen. Åkte ner nu på förmiddagen för att hälsa på min mamma som är 86år och bor på korttidsboende i Göteborg. När jag kommer inpå hennes rum vid ca: halv tio så ligger hon i sängen och stirrar upp i taket. Jag säger" hej mammis "och hon tittar på mej, samt att jag ser att hon är ledsen därav jag frågar vad det är som har hänt.
Då har hon inte fått frukost än samt inte sina mediciner varav jag hör i flera rum intill många som ropar på hjälp. 

Direkt går jag till en personal och frågar om dessa omständigheter. Som svar får jag bara att vi är bara 3st i personalen så vi hinner inte med alla just nu. Jag ordnar med min mamma byter på henne sätter henne i rullstolen och kör ut henne till allrummet där det även sitter flera äldre och väntar på hjälp. Jag börjar göra frukost till min mamma samt att jag hjälper dom andra äldre som vill ha hjälp med maten. När vi sitter vi matbordet där är det många som gråter och säger att dom inte trivs där. 

Efter det så tog jag med min mamma ut för att hon skulle få lite frisk luft. När vi kommer tillbaka in så undrar mamma när dom ska lägga om förbanden på hennes ben för dom är så blöta smutsiga. Då frågar jag en i personalen när dom ska lägga om förbandet. Som svar får jag att vi ska se om vi hinner efter lunch men snälla nån hon fryser och förbandet är ju genom blöta. Jaja det får bli efter lunch...då jävlar klicka det för mej då var det färdigt dansat.Jag tog saken i egna händer och la om det förbandet på mammas ben och satte på henne varma tofflor, sen var hon mycket gladare och nöjd. När jag sedan skulle åka hem, så säger mamma snälla, måste du åka nu vill inte att du åker.

14 kommentarer:

  1. Vi behandlar våra gamla mycket illa i Sverige.Här vill man inte bli gammal å sjuk.
    Djävlar kallar jag alla er som styr äldre & sjukvården.Omänskliga helt igenom.
    Har själv sett de ansvarigas ansvarslösa djuriska styre på nära håll.
    En anhörig låg hemma och förblödde tills hon dog,ingen reaktion från ansvarigt mantrahåll.
    En anhörig 95 åring fick ingen ambulans,fick ringa efter taxi!95 åringen var så sjuk att han fick krypa in i taxin som förde honom till sjukhuset där han senare avled.
    Det finns så många vidriga händelser att berätta för ansvariga politiker.Ingen bryr sig.
    De borde tala om för mig varför jag inte skall rösta på SD!

    SvaraRadera
  2. Vad har detta med de personer du nämner att göra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är inte det alldeles uppenbart?. Eller har du läst nån löpsedel där dessa personer dundrat om att gamla och sjuka svenskar ska göra nåt annat än att slanta av asylinvandringen och hålla käften.

      Radera
    2. Kan vara snäll och lägga ut länkar som stöder dina påståenden.

      Radera
    3. Ursäkta. Skall vara: Kan DU vara snäll och lägga ut länkar som stöder dina pståenden

      Radera
    4. Jaha; du har inga bevis för dina påståenden

      Radera
    5. "Källa på det?"
      Det på nätet klassiska sättet att säga "Du ljuger!"

      (Har fö hört att det finns en metod som ofta används på nätet som kallas "använda en sökmotor".
      Sök själv, slöfock..snabb sökning gav 163 000 hits!)

      Radera
    6. Det kan hända att anonym känner sig lustig när han raljerar här på min blogg. Han är garanterat ensam om det.

      Radera
  3. Regeringen håller på att med berått mod ta död på oss. Och vi lägger om såren......

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Det är hemskt hur våra gamla får ha det på sina sista boenden i livet. Min mamma hade det likadant. Underbemannad personal som inte hinner med, så det är ju inte deras fel. Jag hjälpte till så mycket jag kunde, men bor i en annan stad så det var inte lätt. Ryser när jag tänker på hur hon hade det sista delen av sitt liv. Hon slutade äta.
    Dottern

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir vanligare och vanligare, svenska äldre svälter sig till döds på äldreboenden. Med stark vilja går det på runt en vecka - tio dagar. Ett lands undergång.

      Radera
    2. När de äldre dör får man snart lediga sängar till arabiska lycksökare

      Radera
    3. Vi behöver invandring för svenskarna är gamla och uttjänta. Araber är tydligen evigt unga. Islam for ever är politikernas nya linje. Vem vill anställa och bli anmälda för diskriminering, det blir kommunerna som kommer att dela ut slaskjobben. Mina sista år kanske blir mer än lovligt obehagliga. Inte ens Finland är skonat.
      Islam är nu snart i hela Europa och det är precis vad som har planerats, tyvärr förstår inte politikerna vad dom ställer till med. Europa har grundlurats.

      Radera