söndag 24 maj 2015

Sahlin: "alla IS-krigare

är inte IS-krigare. Några stackare är bara ´ditlurade´ för att döda, spränga, halshugga, våldta, tortera och bränna. 

Och i motsats till alliansen som alltid gjorde allt fel, så kommer jag - Ego- som vet allt, kan allt, och begriper allt bäst, att lösa alla små fjuttiga IS-problem med min världsberömda sosse-empati -  som by the way är större än hela Ryssland -  på en kafferast." 

Och som vi gjort i alla dessa år, så litar vi givetvis tryggt på S-Sahlins ord. På grund av den höga trovärdighet och förtroendegrad vi har för alla politiker, i synnerhet S-politiker, och Sahlin själv.

Jag kommer osökt att tänka på historien om när Löfvén stod inför S:e Per. Löfvén blev förbluffad över antalet stora väggklockor som hängde överallt, och kunde inte låta bli att undra varför. S:e Per sa att eftersom ärlighet är så viktigt i himmelriket så har alla döda sin egen klocka på väggen. Till exempel har Moder Theresa en klocka som visar att hon inte en enda gång i sitt liv ljög, och president George Washingtons klocka visar att han bara ljög två gånger under sin livstid. Löfvén blev genast nyfiken, och frågade ivrigt: - Var hänger min klocka? S:e Per svarade, jaså, den? Den använder vi som fläkt på kontoret.

18 kommentarer:

  1. "Abu alltså, vi drog ner till kalifatet för att välta och mörda några kafir men vi hittade inga så vi drog innan SOC saknade oss. Men nästa år, då ska knivarna få smaka på blod."

    Den ofrände som lurat sig till PUT skall aldrig få lämna konungariket utom med enkel biljett till det rövhål till land som de kom ifrån.

    SvaraRadera
  2. Till Mona Salin...åsnan känns igen på sina öron, den dumme på sina ord !!
    Stefan H

    SvaraRadera
  3. Alla ni som kommer ihåg filmen"den gode den onde och
    den fule".
    Är inte Mona Sahlin förvirrande lik den onde?

    SvaraRadera
  4. Mona Sahlin en obildad, outbildad och totalt blockerad i huvudet
    ska vara de kriminellas räddning.
    Är hon en helbrägdagörare som tror sig veta o kunna allt?


    Bara till för några månader sen avslöjade hon sin okunnighet att hon inte visste det alla vi insatta vet.

    När ska vi slippa henne? Människan poppar upp hela tiden och klänger sig fast, inser inte att hon är körd. En nobody som ska leka
    psykiater.

    Kriminella ska fängslas. eller har lagarna i Sverige ändrats?
    Rättssystemet, har det detonerats.


    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad refererar du till med din text att Sahlin var okunnig om något som alla "insatta" vet?

      Radera
    2. Okunnig om verkligheten. Nu vill hon även rehabilitera mördare och våldtäktsmän. Har hon utbildning till detta?
      En mördare kommer alltid i mina ögon att vara en mördare.
      Vakna upp anonym, utbilda dig.

      Radera
    3. Det var inte mycket till förklaring. Du måste ju ha bevis för i vilket avseende hon är okunnig. Jag har inte sett att hon uttalat sig på det sätt du hävdar. Vilka är de "insatta"?

      Radera
    4. Senast igår började hon prata om alla stackars flickor som rest iväg till kriget, pratade inte så mycket om jihadisterna.
      Poletten kanske ramlade ner vad gäller daltandet med återvändande kriminella. Tycker du "anonym" att satans mördare ska gå fria.

      Om jag cyklar mot rött får jag dryga böter men jag är ju svensk.

      Radera
    5. Elisabeth, jag föreslår att vi nonchalerar dumheten. Personen är inte ute efter fakta.

      Radera
    6. Fel Carina! Jag är ute efter fakta men det verkar svårt att få.

      Radera
    7. Anonym, din uppfattning tycks vara att Mona Sahlin är kunnig. Fakta på det?

      Radera
    8. Mona Sahlin är nog kunnig inom många områden. Min fråga står kvar: Vad avsåg Elisabeth med sin text " Bara till för några månader sen avslöjade hon sin okunnighet att hon inte visste det alla vi insatta vet." Man kan inte bara kasta ur sig något och sedan vägra att förklara vad påståendet har för grund.

      Radera
    9. Du har fel, anonym. Min blogg är inte åsiktskorridoren, man får tycka saker. Tänk va!
      Vem är du som kommer här och avkräver förklaringar? Du kastar själv ur dig saker som jag ifrågasätter. Chilla.

      Radera
    10. Läs sign. Anna på denna sida för där har du svaret.
      Sen vill jag liksom Carina få veta vad Mona S. kunskaper är. Här på bloggen diskuterar vi situationen i Sverige som helt har spårat ur pga. extremt många usla politiker.
      Frågade dig också om satans mördare ska gå fria men fick inget svar. Påstridig är du Anonym men kan inte själv komma med nåt vettigt. Typiskt strutsbeteende. Tack o adjöss.

      Radera
  5. När man lyssnar på henne, önskar man att Gud finns på riktigt och helvetet också.

    SvaraRadera
  6. Det finns ingen som helst anledning till att jag som människa skall respektera kommunister,nazister eller jihadister.ALDRIG!!
    Till Sverige kommer all världens folk och får skydd,hjälp och omsorg.Många av dessa, visar ingen som helst respekt tillbaka.De tar bara för sig hänsynslöst.Varför?Jag vill med hela mitt hjärta hjälpa utsatta människor.Dock vill jag inte själv bli trampad på som tack för hjälpen.
    Respekt, vill också jag ha tillbaka som skattebetalare.Anständighet och förstånd skall politikerna använda sig mycket av.
    Svensson

    SvaraRadera
  7. Mona Sahlin påstod vid tillträdandet att hon inte känt till att det finns IS sympatisörer i Sverige. I NL bedrivs bl a olika projekt att informera unga tjejer o killar om IS. (Staden Gouda). Saknar Mona kunskaper om omvärlden?
    Anna

    SvaraRadera
  8. Mona Sahlin borde ersättas av någon seriös person.
    Håller med Anna att hon inte har kunskaper om hur det ser ut i omvärlden. Hon babblar på men vad blir det av det annat än en fet lön? När hon tog på sig slöjan gick hon islamisterna till mötes.

    Hörde nyss på TV att i Vivalla är det problem mellan olika muslimska grupper. En grupp som trackar den andra hur dom ska leva. Klä sig rätt, besöka bönslottet. Ett s.k. fritt land som Sverige ska ingen lägga sig i om jag går med eller utan hilka. Den tar jag på mig bara i lingonskogen.

    SvaraRadera