lördag 28 mars 2015

Byt namn från Fi till Ft,

Feministiska talibaner. 

Zandra Hedlund, pressansvarig på Feministiskt initiativ, twittrade för ett tag sen om kravet på att män ska förbjudas att besöka restauranger: -“Män är en säkerhetsrisk“. Zara Hedlund (FI) kräver också ett samtyckeskrav för att män ska få titta på kvinnors bröst. -"Annars begår mannen ett övergrepp". 

Jag har ett förträffligt tips till alla manshatare på Ft, som otroligt nog växer i medlemsantal, om de vill slippa män och deras blickar.

8 kommentarer:

  1. Jag förmodar att det är ett grovt trakasseri även om man ej tittar?
    Får man kasta en hastig blick på akter kastellet?

    Såg många sådana de senaste dagarna på Rhen.
    Fast då var det fartyg på floden som bjöd ut sig helt förföriskt inför en liten Jungmans bländade blickar...

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  2. Man - män - får inte äta glosoppa. Som man sa när jag var liten.

    SvaraRadera
  3. För egen del blir jag urpissed om män inte tittar.

    SvaraRadera
  4. Ft = feministtjafs?
    Jag han många gånger funderat över hur dessa manhatares liv egentligen gestaltar sig?
    Har de någon form av mindervärdekomplex? Avundjuka? Lever de ett bra liv? Trivs de i tillvaron? Ser de med glädje fram emot nästa dag? Känner de som om de gör något gott, mot alla?
    Slutligen, på mitt först riktigt jobb, ett statligt Verk lärde jag mig en hel del om kvinnor, t ex att de i 1:a hand klär sig för varandra. På avd intill, 100% kvinnor, de flesta 18-25år så var över hälften hemma på lunchen och bytte kläder..
    (En del andra najs händelser bör vi glömma.)

    SvaraRadera
  5. Aha nu förstår jag. Kvinnorna klädda i burkor är alltså manshatare....
    Anna

    SvaraRadera
  6. Om någon man tvingade in mig i ett svart tält och tog min frihet för resten av skulle jag också bli manshatare.

    SvaraRadera
  7. ....för resten av livet...

    SvaraRadera
  8. Vi är tyvärr inte fria kvinnor i Sverige pga.massbrottsligheten.
    Den tiden är förbi när man kunde ta en promenad kvällstid.
    Vi är lika ofria som mussekvinnorna.
    Reinfeldts politik var åt fanders milt sagt o Löfvens är lika illa.

    SvaraRadera